18.12.19. Деоница Сурчин–Обреновац на ауто-путу „Милош Велики“ данас се пушта у саобраћај

Деоница Сурчин-Обреновац, прва деоница аутопута Е763, Београд-Јужни Јадран, у пуном профилу аутопута, данас се пушта у саобраћај у присуству Председника Републике Александра Вучића, потпредседнице Владе проф. др. Зоране Михајловић, вд директора Зорана Дробњака, извођача радова кинеске компаније ЦЦЦЦ.

Укупна дужина деонице је 17,6 километара и има 4 возне и 2 зауставне траке у укупној ширини од 29 м.

Поред трасе пута са комплетном инфраструктуром, пројекат укључује и мост преко Саве и Колубаре, вијадукт преко железничке пруге Остружница-Батајница, као и две петље Сурчин и Обреновац.

У саставу деонице се налази мост преко река Саве и Колубаре дужине 1581метар, ширине 29 метара и још 11 мостова дужине од 11 до 455 метара.

Мост преко река Саве и Колубаре је изграђен од бетона у ширини пуног аутопутног профила и састоји се од 6 мостовских конструкција, по 3 конструкције у сваком смеру вожње од којих су четири приступне, а две главни распони над речним коритом.

Приступни мост са Сурчинске стране дугачак је 415 метара, главни распон износи 370 метара и приступни мост са Обреновачке стране је дужине 796 метара.

Мост је ослоњен на 54 стуба, у сваком смеру по 27, док је растојање између стубова око 55 метара на приступним мостовима. Главни распон над реком састоји се од три распона, два крајња по 96 метара и средишњи распон на мосту дужине 178 метара који се налази на међународном пловном путу.

Висина главног распона моста је око 20 метара над водом при средњем водостају.

Деоница Сурчин - Обреновац је положена у алувијону реке Саве и спаја подручја градских општина Сурчин и Обреновац, пролазећи поред насеља Сурчин, Јаково и Бољевци на левој обали односно између насеља Барич и Мислођин на десној обали реке Саве.

Две саобраћајне петље су у саставу деонице Сурчин – Обреновац и то:

Петља Сурчин повезује нову трасу аутопута са Обилазницом око Београда, односно са будућим путем од Новог Београда до Сурчина, односно од Војвођанске улице и Булевара Јурија Гагарина.
До петље Сурчин, док се не изгради веза Нови Београд – Сурчин, моћи ће да се дође искључењем са аутопута Београд – Загреб после београдског Аеродрома (правац ка Остружничком мосту) из правца центра Београда, преко Бановог брда и Остружнице (правац преко Остружничког моста према Сурчину.

Петља Обреновац обезбеђује повезивање новог аутопута са већ изграђеном трасом аутопута Милош Велики од Обреновца до Љига. Петља Обреновац ће повезати нову трасу аутопута и са старим Обреновачким путем.

На пројекту је извршено и неколико значајних измена, а за возаче најбитнија је свакако одлука да се ова деоница искључи из система наплате путарине.

На деоници ауто-пута Е-763, након отварања деонице од Сурчина до Обреновца и даље ће функционисати затворени систем наплате путарине по пређеном километру, са шест наплатних станица: чеоним у Обреновцу и Прељини и бочним на Убу, у Лајковцу, Љигу и Такову.

Друга, јако важна измена на пројекту је ново искључење са аутопута у Јакову, чиме ће бити отворено ново и једино искључење на целој траси од Сурчина до Обреновца. Изградња новог искључења код Јакова омогућиће боље функционисање саобраћаја и растерећење локалне путне мреже у Сурчину, али и директну економску корист за насеља на траси аутопута.

ЗНАЧАЈ ПРОЈЕКТА

Значај пројекта огледа се у стварању директне везе аутопута Милош Велики са Коридором 10 (преко Обилазнице око Београда, на петљи Сурчин), односно са северне стране према Мађарској преко Новог Сада и Хоргоша, а са западне стране према Хрватској.

Исто тако, обезбеђује лакшу везу града Београда са аутопутем Милош Велики, као и значајно растерећење путног правца Београд-Обреновац .

Са завршеним деоницама (Обреновац - Уб, Уб – Лајковац, Лајковац - Љиг и Љиг-Прељина) оствариће се непрекидан пун профила аутопута од Београда до Прељине укупне дужине 120 км.

ЈП „Путеви Србије“ благовремено ће обавестити јавност о тачном времену пуштања у саобраћај деонице Сурчин-Обреновац.


Штампа