17.01.16. Саопштење о поскупљењу путарине

В.Д. ДИРЕКТОРА ЈП "ПУТЕВИ СРБИЈЕ" ДРОБЊАК:


"ПОСЛЕ ОСАМ ГОДИНА, ПУТАРИНА ПОСКУПЉУЈЕ ЗА 10 ОДСТО"

После осам година, од 1. Фебруара путаринa на ауто-путевима у Србији поскупеће 10 одсто.

В.д директора ЈП „Путеви Србије“ Зоран Дробњак изјавио је да је цена путарине непромењена од 2008. године док су истовремено расле цене материјала, енергената и опреме који се користе за одржавање ауто-путева и осталих путева.

Повећање цене "Путевима Србије“ ће донети 1,6 милијарди динара више за одржавање путева ове године. Толика је процена повећања прихода од наплате путарина који за 2015. годину износи 16,6 милијарди динара.

Процена је да ће прилив од путарине у 2016. износити 19,1 милијарди динара укључујући и приходе са новоизграђених наплатних станица Прешево и деонице ауто-пута од Сирига до Суботице.

„Новац прикупљен од путарине користи се и користиће се искључиво за ауто-путеве у Србији“, каже в.д директора „Путева Србије“Зоран Дробњак.

У новом ценовнику који ће „Путеви Србије“ предложити Влади Србије деоница Београд-Ниш ће се уместо садашњих 730 динара наплаћивати 800 динара, уместо досадашњих 340 динара за Београд-Шид возачи ће морати да издвоје 370 динара, док ће на пример за деоницу Београд-Суботица путарина са садашњих 290 динара коштати 320 (комплетна табела испод).

В.д. директора Дробњак наводи и да Србија за путничка возила има најнижу цену путарине по пређеном километру у односу на остале европске земље које користе исти систем наплате путарине.

Док је путарина за деоницу Београд-Ниш дугу око 240 километара око 6,5 евра, нешто дужа километража од граничног прелаза Батровци до Загреба од око 300 километара возаче кошта 16,5 евра.
Даље, они који и само пролазе кроз Словенију морају купити недељну вињету која кошта 15 евра за било коју километражу, док би их пролазак кроз Аустрију путничким возилом коштао 8,7 евра, док дневна вињета за пролазак бугарским путевима кошта 10 евра.

Тако је Србија са 0, 03 евра по километру путарина дупло јефтинија у односу на Босну и Херцеговину, Хрватску и Португалију где износи 0,06 евра. У Турској то износи 0,039 евра, Грчкој 0,045 евра, Италији 0,05 евра, Шпанији 0,085 евра, Француској 0,095 евра.

Иако су као могући модел наплате Србији раније помињане вињете од тога се одустало, јер се овај систем показао као неправедан према возачима који повремено користе краће делове ауто-пута и оне који су у транзиту.

„Вињете нису оправдале првобитне планове и очекивања код земаља које су их увеле. Показао се губитак у приходу у односу на затворен систем наплате путарине, рекао је в.д. директора Дробњак.

Систем наплате путарине по пређеном километру који се примењује у Србији се по смерницама ЕУ третира као праведан систем наплате путарине.

У Републици Србији има 670 км ауто-путева на којима се наплаћује путарина. Средства обезбеђена наплатом путарине улажу се у одржавање 15.000 км државних путева I и II редa.

Предлог новог ценовника:

1. За деоницу: Београд – Ниш (затворен систем)

категорија возила  I II III IV
Износ у динарима 400.00 800.00 1,210.00 2,410.00 4,830.00    

 

2. За деоницу: Београд – Шид (затворен систем)

категорија возила  I II III IV
Износ у динарима 190.00 370.00 570.00 1,130.00 2,260.00    

 

3. За деоницу: Београд – Суботица (затворен систем)

категорија возила  I II III IV
Износ у динарима 160.00 320.00 480.00 970.00 1,940.00    

 

4. За деоницу: Београд – Суботица (отворен систем)
Наплатне станице: Змајево и Врбас

категорија возила  I II III IV
Износ у динарима 150.00 300.00 450.00 900.00 1,800.00    

 

5. За деоницу: Ниш – Лесковац (отворен систем)
Наплатне станице: Дољевац, Дољевац село и Брестовац

категорија возила  I II III IV
Износ у динарима 110.00 210.00 320.00 630.00 1,260.00    

 

ico pdfСаопштење у .пдф формату.


Штампа