OBILAZNICA BEOGRADA - OPŠTE INFORMACIJE

Обилазница око Београда Obilaznica Beograda povezuje krak Koridora Xb, E-75 (granica sa Mađarskom, Horgoš - Novi Sad - Beograd) sa Koridorom X, E-70 (granica sa Hrvatskom, Batrovci - Beograd), državni put IB reda broj 26 i Rutom 4, Е-763 (Beograd - Požega - granica sa Crnom Gorom Boljare) i ponovo delom Koridora X, Е-75 (Beograd - Niš - Preševo - granica sa Makedonijom).

Završetkom Obilaznice Beograda preusmerava se saobraćaj sa preopterećene osnovne mreže gradskih saobraćajnica na Obilaznicu, što doprinosi skraćenju vremena putovanja za tranzitne tokove, smanjenju broja saobraćajnih nezgoda, troškova eksplotacije vozila, štetnih gasova i buke od vozila na užem gradsko području.

Obilaznica Beograda sastoji se iz sledećih deonica:

Deonica A: Batajnica-Dobanovci - radovi završeni na trasi i na petljama Dobanovci i Batajnica.

Deonica B: Dobanovci – Bubanj potok

Sastoji se iz 6 sektora, i to:

Deonica C: Bubanj Potok – Pančevo (E-70) - predstoje radovi

 
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE DEONICE:

Ukupna dužina Obilaznice od Dobanovaca do Bubanj potoka iznosi 47,4 km i projektovana je sa računskom brzinom od 120 km/h.

Profil puta se sastoji od:

Ukupno ......................................................30,00 m

Najmanji primenjeni radijus horizontalne krivine je 1.000 m, a najveći uzdužni nagib 3.8%

ČVOROVI I PETLJE:

Na deonici je projektovano pet čvorišta: dva na krajevima i tri u srednjem delu deonice.

Situaciona i visinska rešenja osnovne trase su postavljena tako da će u budućnosti biti moguća izgradnja i drugih petlji ukoliko za to budu postojali opravdani saobraćajni razlozi.

MOSTOVI:

Na delu od Dobanovaca do Bubanj potoka se nalazi 41 lokalitet mostova sa 79 konstrukcija.

Najveći most je preko reke Save kod Ostružnice koji se sastoji od tri konstrukcije ukupne dužine 1.965m (čelične konstrukcije preko reke i prilaznih betonskih konstrukcija na obe obale).

Svi ostali mostovi su betonski, a po veličini se izdvaja pet mostova: "Sveta Petka" (408m), „Železnička reka“ (406 m), „Kijevski potok“ (571 m), „Topčiderska dolina“ (597 m) i „Most preko železničke pruge“ (430 m).

TUNELI:

Na trasi je projektovano četiri tunela: „Lipak“ (delom ispod platoa železničke stanice Ostružnica, dužina 665 m), „Železnik“ (699 m) i „Beli potok“ (ispod Avalskog puta, 360 m) sa dve tunelske cevi, kao i tunel „Straževica“ (ispod Resnika, 745 m) sa dve odvojene cevi.

Projekat se realizuje u dve faze u pogledu sadržaja poprečnog profila. Prva faza se bazira na izgradnji jednog kolovoza od 11,5 m i njegovom korišćenju za dvosmerni saobraćaj, ali sadrži sve one elemente konačnog rešenja koji će omogućiti jednostavnu dogradnju do punog autoputskog profila. Ovom fazom obuhvaćena je i eksproprijacija putnog pojasa za konačno rešenje. Druga faza (koja je u toku) obuhvata završetak svih preostalih radova u skladu sa konačnim projektnim rešenjem.