Puštanje u rad nove deonice autoputa Pakovraće-Požega, koja je deo strateški važnog autoputa E-763 (Koridor 11) i novoizgrađenih tunela „Laz“ i „Munjino brdo“ pokrenulo je niz pitanja stručne i građanske javnosti, što je i bio razlog organizacije sastanka od strane Inženjerske komore Srbije u Beogradu, 21. jula 2025. godine, između predstavnika Inženjerske komore Srbije i Javnog preduzeća „Putevi Srbije“.
Predstavnici Inženjerske komore Srbije na sastanku su bili: Veljko Bojović, predsednik Upravnog odbora i lice koje privremeno predstavlja i zastupa Inženjersku komoru Srbije, doc. dr Goran Jeftenić, potpredsednik Upravnog odbora, Dragan Živković, predsednik Skupštine, Davor Žderić, potpredsednik Skupštine; članovi Upravnog odbora: Žana Davidović, predsednica Izvršnog odbora Matične sekcije arhitekata, Gordana Tatalović, predsednica Izvršnog odbora Matične sekcije inženjera elektro struke, dr Marina Pešić, predsednica Izvršnog odbora Matične sekcije inženjera ostalih tehničkih struka, dr Nebojša Stefanović, predsednik Izvršnog odbora Matične sekcije prostornih planera, v. prof. dr Ivan Ignjatović, Danijela Miščević, Aleksandar Milosavljević, Milica Negić; članovi Nadzornog odbora: Predrag Matović, predsednik i članovi Ivana Magdelinić i Milorad Miladinović.
Predstavnici JP „Putevi Srbije“, na sastanku su bili: Miodrag Poledica, pomoćnik direktora; Zoran Pešović, izvršni direktor Sektora za upravljačko-informacione sisteme u saobraćaju; Ivan Terzić, pomoćnik izvršnog direktora Sektora za upravljačko-informacione sisteme u saobraćaju; Filip Kojić, šef projekta; Vladimir Petrović, šef nadzora; Shou Jicheng, predstavnik glavnog izvođača kompanije China Communications Construction Company Ltd. Belgrade Branch i Marina Nikolić, prevodilac.
Sastanak protekao je u krajnje konstruktivnoj atmosferi na kome su razmatrani tehnički aspekti projekta, kao i inženjerski izazovi na trasi koja prolazi kroz zahtevne geološke i topografske uslove, pojave klizišta, kao i izgradnje velikog broja mostova i najduža 2 tunela u Republici Srbiji.
Predstavnici JP „Putevi Srbije“ su temeljeno izneli sve činjenice, okolnosti izgradnje, puštanje u rad tunela, informacije o izgradnji dalje trase autoputa.
Upoznali su prisutne sa pravnim okvirima, inženjerskim aspektima izgradnje, i održavanja tunela.
Stručno , otvoreno i dinamično se diskutovalo o aktuelnim pitanjima bezbednosti u tunelima, postupcima tehničkog prijema i uslovima za bezbedno puštanje objekata u probni rad.
Svi učesnici u izgradnji su pružili stručna uverenja da je deonica izvedena u skladu sa najvišim standardima struke, važećom projektnom dokumentacijom i da se probni rad odvija uz poštovanje svih važećih propisa, što je potvrđeno potpisima više od 50 inženjera svih struka sa važećim licencama Inženjerske komore Srbije.
Predstavnici Inženjerske komore Srbije su još jednom istakli neophodnost da Komora svojim stručnim znanjem i resursima mora da doprinese transparentnosti i unapređenju celokupnog sistema i da su svi organi i sva tela Komore na raspolaganju donosiocima odluka, resornom Ministarstvu, Vladi Republike Srbije, ali i svim društveno-političkim akterima, koji treba da u svom radu koriste institucionalni kapacitet Komore i znanje inženjera, članova Komore.
Ovakva saradnja doprinosi ne samo većem poverenju stručne i opšte javnosti, već i unapređenju bezbednosti i efikasnosti u svim segmentima izgradnje i održavanja infrastrukture.
Učesnici su ocenili da ovakvi sastanci predstavljaju važnu platformu za dijalog između struke i nosilaca infrastrukturnih projekata, i da pre svega doprinose boljem razumevanju stručnih tema.
Međusobna saradnja nastavlja se na svim infrastrukturnim projektima u nadležnosti JP „Putevi Srbije“, redovne posete predstavnika Inženjerske Komore gradilištima, tunelskim operativnim centrima i sl.
Bezbednost građana i javni interes, moraju biti iznad svakog pojedinačnog ili institucionalnog interesa, uz konsultacije struke, a sve u cilju izbegavanja medijskih i drugih interpretacija važnih državnih projekata, zaključili su učesnici održanog sastanka.