Zimska služba 2011/2012

znaci_zimskaJP ’’Putevi Srbije’’ – obaveštava učesnike u saobraćaju da je, shodno Rešenju Ministarstva za infrastrukturu i energetiku Republike Srbije broj 344-08-3679/2011-03 od 25.10.2011.g., saglasno Pravilniku o saobraćajnoj signalizaciji  na putevima („Službeni glasnik RS“ br.41/09, 26/10), i SRPS standardima, izvršilo izmenu režima saobraćaja i postavilo  saobraćajne znakove “ograničenje brzine“  – II-30 (60) i II-30 (40) sa dopunskom tablom IV-20.1 sa simbolom „snežne padavine“ (koja označava vremenske uslove u kojima važi znakom označena izričita naredba kada je na kolovozu sneg) na državnim putevima I i II reda, u periodu zimskog održavanja, radi obezbeđenja uslova za nesmetano odvijanje saobraćaja zbog mogućnosti pojave snega i leda na kolovozu, i to u periodu od 15.11.2011.g. do 31.3.2012.g.

Na putevima svrstanim u prvi prioritet zimskog održavanja postavljen je saobraćajni znak „ograničenje brzine“ – II-30 (60) sa dopunskom tablom IV-20.1 sa simbolom „snežne padavine“.

Na putevima svrstanim u drugi i treći prioritet zimskog održavanja saobraćajni znak „ograničenja brzine“ II-30 (40), sa dopunskom tablom IV-20.1 sa simbolom „snežne padavine“.

Saobraćajni znaci su postavljeni na početku deonica pomenutih puteva i na svim raskrsnicama duž tih deonica, na saobraćajnim petljama (autoputevima), na početku i kraju navoza  objekata (mostova, nadvožnjaka) na državnim putevima I reda, autoputevima i motoputevima, ukrštanjima državnih puteva I i II reda,  ukrštanjima državnih puteva II i II reda, ukrštanju državnih puteva I reda i opštinskih puteva, ukrštanju državnih puteva II reda sa  lokalnim putevima, pod stručnim nadzorom ovlašćenih nadzornih organa JP „Putevi Srbije“.

Saobraćajni znak “lanci za sneg“ II-39, postavljen je pored kolovoza državnih puteva, van naseljenih mesta, (bez obzira na prioriotet održavanja utvrđen Planom zimskog održavanja), na sledećim lokacijama: na početku i kraju većih uspona kolovoza državnih puteva I i II reda i ukrštanje državnih sa opštinskim putevima unutar zona većih uspona, kolovoza državnih puteva I i II reda, pod stručnim nadzorom ovlašćenih nadzornih organa JP „Putevi Srbije“.

JP ’’Putevi Srbije’’ je o izvršenoj izmeni režima saobraćaja i postavljenim saobraćajnim znakovima obavestilo Inspekciju za puteve Ministarstva za infrastrukturu i eregentiku, Ministarstvo unutrašnjih poslova – Upravu za bezbednost saobraćaja.

Po isteku važnosti ove mere, tj. 31.03.2012.god., JP ’’Putevi Srbije’’ će odmah ukloniti postavljene saobraćajne znake i uspostaviti prvobitni režim saobraćaja.

Zvanični početak zimske službe je 15. XI (2011. godine), a završetak 31. III (2012. godine). Za vreme trajanja zimske službe prisustvo ljudstva i mehanizacije u putnim bazama na autoputu i poluautoputu je 24 časa, a na ostalim putevima 16 ili 8 časova, po potrebi i duže, u zavisnosti od vremenskih prilika.

JP"Putevi Srbije" kao upravljač puteva pripremilo je Plan zimske službe. Shodno Planu zimske službe JP "Putevi Srbije" je organizovalo štabove zimske službe sa preciznim dužnostima i obavezama i, uz pomoć podataka Republičkog hidrometeorološkog zavoda, garantuje da će služba uspešno obaviti posao ove zime.

Specijalizovana preduzeća su pripremila potreban minimum od 50% kompletne mehanizacije, ljudstva i sirovina koje su predviđene za reagovanje u najvećem stepenu pripravnosti. Predvidjen broj svih vozila i kamiona na punktovima je 711, a mašina 297. Po smenama je angažovano 1040 putara, 176 tehničara, 342 mašinista i 749 vozača.

Prema značaju putnih pravaca svi putevi Srbije razvrstani su u tri prioriteta:

I prioritet su autoput i poluautoput i neke deonice "R" puteva
I i II prioritet su svi magistralni putevi
II ili III prioritet su regionalni putevi.

Prvi prioritet – kod puteva prvog prioriteta kolovoz se čisti i posipa mešavinom soli i rizle, tako da se omogući odvijanje saobraćaja uz smanjenu bezbednu brzinu u otežanim uslovima. Obavezna je upotreba zimske opreme, a u brdovitim i planinskim terenima upotreba lanaca.

Drugi prioritet - na putevima drugog prioriteta kolovoz se čisti i posipa samo rizlom ili šljakom. Obavezna je upotreba zimske opreme, a u brdovitim i planinskim terenima upotreba lanaca.

Treći prioritet - kod puteva trećeg prioriteta samo se uklanja sneg, ali tek nakon izvršenog čišćenja puteva I i II prioriteta. Obavezna je upotreba zimske opreme, naročito lanaca.

Da bi se osigurala prohodnost i bezbedno odvijanje saobraćaja, neophodna je blagovremena nabavka, distribucija i lagerovanje osnovnih materijala za posipanje.

Za zimsku službu 2011. i 2012. godine planirana je nabavka ukupno 56.100,00 tona soli, što sa postojećim zalihama čini 72.548,57 tona.

Ukupna potrebna količina drobljenog kamenog agregata i rizle je 160.000,00 tona.

 

Posebna pažnja pri organizaciji održavanja i obustavi saobraćaja u zimskim uslovima poklanja se:

a)mostu "Gazela", prevoju Bubanj Potok, Begaljičkog Brda i prevoju "Mečka" na autoputu;

b) prevoju Čestobrodica na putu Paraćin – Zaječar (600 m.n.v);

v) usponu Rušanj i Rudnik na Ibarskom putu;

g) prevoju Zlatibor, (1000 m.n.v.);

d) prevoju Popadija (Majdanpek – Negotin);

đ) prevoju Tresibaba (Knjaževac – Niš);

e) prevoju Svetinja (Topola – Kragujevac);

ž) prevojima na Fruškoj Gori (Iriški Venac, Banstol),

z) širim područjima Tare, Crne Trave i Sjenice,

i) mostu kod Beške na putu Beograd - Novi Sad,

j) prevoj Jaram na putu Brzeće-Kopaonik,

k) most preko Save, obilaznica Dobanovci-Ostružnica

l) zona mosta Prijevorac na rekonstruisanoj deonici M-21, između Borove Glave i Kokinog Broda.

JP "Putevi Srbije" će sarađivati sa Ministarstvom za unutrašnje poslove Srbije - upravom saobraćajne policije, obaveštavajući ih o stanju pripremljenosti zimske službe, prihvatati sugestije i zajedno donositi odluke, naročito kada se radi o obustavama saobraćaja na kritičnim deonicama.

Apelujemo na korisnike puteva i ostale učesnike u saobraćaju da se pridržavaju propisa i uključuju u saobraćaj sa opremom za kretanje u zimskim uslovima, pogotovo na kritičnim deonicama kao i da poštuju ograničenja brzine.


Штампа