Зимска служба 2011/2012

znaci_zimskaЈП "Путеви Србије" – обавештава учеснике у саобраћају да је, сходно Решењу Министарства за инфраструктуру и енергетику Републике Србије број 344-08-3679/2011-03 од 25.10.2011.г., сагласно Правилинику о саобраћајној сигнализацији на путевима ("Службени гласник РС" бр. 41/09, 26/10), и СРПС стандардима, извршио измену режима саобраћаја и поставило саобраћајне знакове "ограничење брзине"  – II-30 (60) i II-30 (40) са допунском таблом IV-20.1 са симболом "снежне падавине" (која означава временске услове у којима важи знаком означена изричита наредба када је на коловозу снег) на државним путевима I и II реда, у периоду зимског одржавања, ради обезбеђења услова за несметано одвијање саобраћаја због могућности појаве снега и леда на коловозу, и то у периоду од 15.11.2011.г. до 31.3.2012.г.

На путевима сврстаним у први приоритет зимског одржавања постављен је саобраћајни знак "ограничење брзине" – II-30 (60) са допунском таблом IV-20.1 са симболом "снежне падавине".

На путевима сврстаним у други и трећи приоритет зимског одржавања саобраћајни знак "ограничење брзине" II-30 (40), са допунском таблом IV-20.1 са симболом "снежне падавине".

Саобраћајни знаци се постављају на почетку деоница поменутих путева и на свим раскрсницама дуж тих деоница, на саобраћајним петљама (аутопутевима), на почетку и крају навоза објеката (мостова, надвожњака) на државним путевима I реда, аутопутевима и мотопутевима, укрштањима државних путева I и II реда,  укрштањима државних путева II и II reda,укрштањима државних путева I реда и општинских путева, укрштањима државних путева II реда са локалним путевима, под сртучним надзором овлашћених надзорних органа ЈП "Путеви Србије".

Саобраћајни знаци "ланци за снег" II-39, постављен је поред коловоза државних путева, ван насељених места, (без обзира на приоритет одржавања утврђен Планом зимског одржавања), на следећим локацијама: на почетку и крају већих успона коловоза државних путева I и II реда и укрштање државних путева са општинским путевима унутар зоне већих успона, коловоза државних путева I и II реда, под стручним надзором овлашћених надзорних органа ЈП "Путеви Србије".

ЈП "Путеви Србије" је о извршеној измени режима саобраћаја и постављеним саобраћајним знаковима обавестио Инспекцију за путеве Министарства за инфраструктуру и енергетику, Министарство унутрашњих послова - Управу за безбедност саобраћаја.

По истеку важности ове мере, тј. 31.03.2012.год., ЈП "Путеви Србије" ће одмах уклонити постављене саобраћајне знаке и успоставити првобитни режим саобраћаја.

Званични почетак зимске службе је 15. XI (2011. године), а завршетак 31. III (2012. године). За време трајања зимске службе присуство људства и механизације у путним базама на аутопуту и полуаутопуту је 24 часа, а на осталим путевима 16 илиi 8 часова, по потреби и дуже, у зависности од временских прилика.

ЈП "Путеви Србије" као управљач путева припремило је План зимске службе. Сходно Плану зимске службе ЈП "Путеви Србије" је организовало штабове зимске службе са прецизним дужностима и обавезама и, уз помоћ података Републичког хидрометеоролошког завода, гарантује да ће служба успешно обавити посао ове зиме.

Специјализована предузећа су припремила потребан минимум од 50% комплетне механизације, људства и сировина које су предвиђене за реаговање у највећем степену приправности. Предвиђен број свих машина и возила на пунктовима је 711, а машина 297. По сменама је ангажовано 1040 путара, 176 техничара, 342 машиниста и 749 возача.

Према значају путних праваца сви путеви Србије разврстани су у три приоритета:

I приоритет су аутопут и полуаутопут и неке деонице "Р" путева
I и II приоритет су сви магистрални путеви
II или III приоритет су регионални путеви.

Први приоритет – код путева првог приоритета коловоз се чисти и посипа мешавином соли и ризле, тако да се омогући одвијање саобраћаја уз смањену безбедну брзину у отежаним условима. Обавезна је употреба зимске опреме, а у брдовитим и планинским теренима употреба ланаца.

Други приоритет - на путевима другог приоритета коловоз се чисти и посипа само ризлом или шљаком. Обавезна је употреба зимске опреме, а у брдовитим и планинским теренима употреба ланаца.

Трећи приоритет - код путева трећег приоритета само се уклања снег, али тек након извршеног чишћења путева I и II приоритета. Обавезна је употреба зимске опреме, нарочито ланаца.

Да би се осигурала проходност и безбедно одвијање саобраћаја, неопходна је благовремена набавка, дистрибуција и лагеровање основних материјала за посипање.

За зимску службу 2011. и 2012. године планирана је набавка укупно 56.100,00 тона соли, што се постојећим залихама чини 72.548,57 тона.

Укупна потребна количина дробљеног каменог агрегата и ризле је 160.000,00 тона.

Посебна пажња при организацији одржавања и обустави саобраћаја у зимским условима поклања се:

a) мосту "Газела", превоју Бубањ Поток, Бегаљичког Брда и превоју "Мечка" на аутопуту;
б) превоју Честобродица на путу Параћин – Зајечар (600 м.н.в);
в) успону Рушањ и Рудник на Ибарском путу;
г) превоју Златибор, (1000 м.н.в.);
д) превоју Попадија (Мајданпек – Неготин);
ђ) превоју Тресибаба (Књажевац – Ниш);
е) превоју Светиња (Топола – Крагујевац);
ж) превојима на Фрушкој Гори;
з) ширим подручјима Таре, Црне Траве и Сјенице,
и) мосту код Бешке на путу Београд - Нови Сад,
ј) превој Јарам на путу Брзеће-Копаоник,
к) мост преко Саве, обилазница Добановци-Остружница
л) зона моста Пријеворац на реконструисаној деоници М-21, између Борове Главе и Кокиног Брода.

ЈП "Путеви Србије" ће сарађивати са Министарством унутрашњих послова Србије - управом саобраћајне полиције, обавештавајући о стању припремљености зимске службе, прихватити сугестије и заједно доносити одлуке, нарочито када се ради о обуставама саобраћаја на критичним деоницама.

Апелујемо на кориснике путева и остале учеснике у саобраћају да се придржавају прописа и укључују у саобраћај са опремом за кретање у зимским условима, поготово на критичним деоницама као и да поштују ограничења брзине.


Штампа