ПУТЕВИ СРБИЈЕ: ПОЧИЊЕ ИСПИТИВАЊЕ ПРОБНИМ ОПТЕРЕЋЕЊЕМ МОСТА ПРЕКО РЕКЕ САВЕ, НА ДЕОНИЦИ КУЗМИН – СРЕМСКА РАЧА

ЈП „Путеви Србије“ обавештава јавност да сутра 30.09.2025.г. почиње испитивање пробним оптерећењем моста преко реке Саве код Сремске Раче.

Испитивање ће се вршити у 6 фаза, посебно за сваку конструкцију, у складу са одобреним Програмом испитивања моста пробним оптерећењем.

Aрмирано-бетонске прилазне конструкције оптерећују се са по 6 камиона тежине 35 тона, а челичне конструкције са по 8 камиона тежине 42 тоне.

Након постављања мерних уређаја, прво се спроводи статичко испитивање, тако што се мост оптерећује возилима дефинисане тежине и карактеристикамa према унапред дефинисаној шеми оптерећења.

Мерењем се прате угиби носача, напони у арматури, померања ослонаца и ротације лежишта.

Потом следи динамичко испитивање које се врши проласком возила различитим брзинама. Анализирају се сопствене фреквенције, амплитуда осцилација и коефицијент пригушења.

Поређењем добијених резултата са прорачунатим вредностима долазимо до циља испитивања моста пробним оптерећењем, а то је потврда  усаглашености изведеног стања са пројектованим прорачунима као и потврда да је обезбеђена пуна носивост и стабилност моста, када се може издати извештај са препоруком за пуштање моста у експлоатацију.

Мост преко реке Саве код Сремске Раче на деоници аутопута Кузмин – Сремска Рача је у конструктивном смислу завршен.

Мост је дугачак 1320 м (540 м + 330 м + 450 м) и састоји се од три целине:

  • Прилазна конструкција на левој обали – 540 м – бетонска конструкција (Република Србија)
  • Конструкција преко реке Саве – 330 м – челична конструкција
  • Прилазна конструкција на левој обали – 450 м – бетонска конструкција (Република Српска).

Мостови представљају кључне инфраструктурне објекте чија сигурност, стабилност, носивост, поузданост и трајност имају директан утицај на безбедност саобраћаја и континуитет транспорта.

Према законској регулативи, након завршетка изградње или реконструкције моста, неопходно је извршити пробно испитивање конструкције како би се потврдило да је објекат изведен у складу са пројектном документацијом, да се понаша у границама предвиђених прорачуна и да испуњава све законске и техничке захтеве.

На тај начин се осигурава безбедност учесника у саобраћају и корисника моста  и добијају подаци за будуће одржавање (израда Програма одржавања моста) и посматрање понашања (мониторинг) моста у току експлоатације.   

                                                                                                      

                                                                                                                     ЈП „ПУТЕВИ СРБИЈЕ“


Штампа