Зимска служба 2010/2011

znaci_zimskaПлан рада зимске службе

Maпa зимског одржавања путева по приоритетима


ЈП "Путеви Србије" – обавештава учеснике у саобраћају да је сходно Решењу Министарства за инфраструктуру Републике Србије број 344-08-5614/2010-12 од 01.11.2010.г., извршило измену режима саобраћаја и постављање саобраћајних знакова сагласно Правилнику о саобраћајним знаковима на путевима и СРПС стандардима и то: "ограничење брзине" – II-30 (60) и II-30 (40) са допунском таблом IV-20.1 са симболом "снежне падавине" (која означава временске услове у којима важи знаком означена изричита наредба када је на коловозу снег) на државним путевима I и II реда, у периоду зимског одржавања, ради обезбеђења услова за несметано одвијање саобраћаја због могућности појаве снега и леда на коловозу и то у периоду од 15.11.2010.г. до 31.3.2011.г., а сагласно Плану зимске службе.

На путевима сврстаним у први приоритет зимског одржавања постављен је саобраћајни знак "ограничење брзине" – II-30 (60) са допунском таблом IV-20.1 са симболом "снежне падавине", а на путевима другог и трећег приоритета зимског одржавања саобраћајни знак "oграничења брзине" II-30 (40), са допунском таблом IV-20.1 са симболом "снежне падавине", и то на почетку деоница поменутих путева и на свим раскрсницама дуж тих деоница.

ЈП "Путеви Србије" o извршеној замени режима саобраћаја и постављеним саобраћајним знаковима је обавестило Инспекцију за путеве Министарства за инфраструктуру, Mинистарство унутрашњих послова – Управу за безбедност саобраћаја.

По истеку важности ове мере, ЈП "Путеви Србије" ће одмах уклонити постављене саобраћајне знаке и успоставити првобитни режим саобраћаја.

Jедан од основних приоритета ЈП "Путеви Србије" је одржавање државних путева I и II реда (раније магистралних и регионалних) у зимском периоду.

Званични почетак зимске службе је 15. XI (2010. године), а завршетак 31. III (2011. godine). За време трајања зимске службе присуство људства и механизације у путним базама на аутопуту и полуаутопуту је 24 часа, а на осталим путевима 16 или 8 часова, по потреби и дуже, у зависности од временских прилика.

ЈП"Путеви Србије" као управљач путева припремио је План зимске службе. Сходно Плану зимске службе ЈП "Путеви Србије" је организовало штабове зимске службе са прецизним дужностима и обавезама и, уз помоћ података Републичког хидрометеоролошког завода, гарантује да ће служба успешно обавити посао ове зиме.

Специјализована предузећа су примила потребан минимум од 50% комплетне механизације, људства и сировина које су предвиђене за реаговање у највећем степену приправности. Предвиђен број свих возила и камиона на пунктовима je 704, a машина 284. По сменама је ангажовано 974 путара, 175 руководилаца, 340 машиниста и 755 возача.

Према значају путних праваца сви путеви Србије разврстани су у три приоритета:

I приоритет су аутопутеви и полуаутопутеви и неке деонице "R" путева
I и II приоритет су сви магистрални путеви i
II или III приоритет су регионални путевиi.

Први приоритет – код путева првог приоритета коловоз се чисти и посипа мешавином соли и ризле, тако да се омогучи одвијање саобраћаја уз смањену брзину у отежаним условима. Oбавезна је употреба зимске опреме, aу брдовитим и планинским теренима употреба ланаца.

Други приоритет - на путевима другог приоритета коловоз се чисти и посипа само ризлом или шљаком. Обавезна је употреба зимске опреме, а у брдовитим и планинским теренима употреба ланаца.

Трећи приоритет - код путева трећег приоритета само се уклања снег, али тек наког извршеног чишћења путева I и II приоритетa. Oбавезна је употреба зимске опреме, нарочито ланаца.

Да би се осигурала проходност и безбедно одвијање саобраћаја, неопходна је благовремена набавка, дистрибуција и лагеровање основних материјала за посипање.

За зимску службу 2010. и 2011. године планирана је набавка укупно 67.500,00 тона соли, што са постојећим залихама чини 73.676,22 тoнa. Укупна потребна количина дробљеног каменог агрегата и ризле је 157.620,79 тoнa.

Посебна пажња при организацији одржавања и обустави саобраћаја у зимским условима поклања се:

a) мосту "Газела", превоју Бубањ Поток, Бегаљичком Брду и превоју "Meчка" на аутопуту;
б) превоју Честобродица на путу Параћин – Зајечар (600 m.n.v);
в) успону Рушањ и Рудник на Ибарском путу;
г) превоју Златибор, (1000 m.n.v.);
д) превоју Попадија (Maјданпек – Неготин);
ђ) превоју Tresibaba (Kњажевац – Ниш);
е) превоју Светиња (Toпола – Kрагујевац);
ж) превојима на Фрушкој Гори (Иришки Венац, Банстол),
з) ширим подручијима Таре, Црне Траве и Сјенице,
и) мосту код Бешке на путу Београд - Нови Сад,
ј) превој Јарам на путу Брзеће-Kопаоник,
к) мост преко Саве, oбилазница Добановци-Oстружница
л) зона моста Пријеворац на реконструисаној деоници M-21, између Борове Главе и Кокиног Брода.

ЈП "Путеви Србије" ће сарађивати са Министарством за унутрашње послове Србије - управом саобраћајне полиције, обавештавајући их о стању припремљености зимске службе, прихвати сугестије и заједно доноси одлуке, нарочито када се ради о обуставама саобраћаја на критичним деоницама.

Aпелујемо на кориснике путева и остале учеснике у саобраћају да се придржавају прописа и укључују у саобрачај са опремом за кретање у зимским условима, поготово на критичним деоницама као и да поштују ограничења брзине.

Zimska služba 2010/2011

znaci_zimskaPlan rada zimske službe

Mapa zimskog održavanja puteva po prioritetima

JP "Putevi Srbije" – obaveštava učesnike u saobraćaju da je shodno Rešenju Ministarstva za infrastrukturu Republike Srbije broj 344-08-5614/2010-12 od 01.11.2010.g., izvršilo izmenu režima saobraćaja i postavljanje saobraćajnih znakova saglasno Pravilniku o saobraćajnim znakovima na putevima i SRPS standardima i to: "ograničenje brzine" – II-30 (60) i II-30 (40) sa dopunskom tablom IV-20.1 sa simbolom "snežne padavine" (koja označava vremenske uslove u kojima važi znakom označena izričita naredba kada je na kolovozu sneg) na državnim putevima I i II reda, u periodu zimskog održavanja, radi obezbeđenja uslova za nesmetano odvijanje saobraćaja zbog mogućnosti pojave snega i leda na kolovozu i to u periodu od 15.11.2010.g. do 31.3.2011.g., a saglasno Planu zimske službe.

Na putevima svrstanim u prvi prioritet zimskog održavanja postavljen je saobraćajni znak "ograničenje brzine" – II-30 (60) sa dopunskom tablom IV-20.1 sa simbolom „snežne padavine“, a na putevima drugog i trećeg prioriteta zimskog održavanja saobraćajni znak "ograničenja brzine" II-30 (40), sa dopunskom tablom IV-20.1 sa simbolom "snežne padavine", i to na početku deonica pomenutih puteva i na svim raskrsnicama duž tih deonica.

JP "’Putevi Srbije" o izvršenoj izmeni režima saobraćaja i postavljenim saobraćajnim znakovima je obavestilo Inspekciju za puteve Ministarstva za infrastrukturu, Ministarstvo unutrašnjih poslova – Upravu za bezbednost saobraćaja.

Po isteku važnosti ove mere, JP "Putevi Srbije" će odmah ukloniti postavljene saobraćajne znake i uspostaviti prvobitni režim saobraćaja.

Jedan od osnovnih prioriteta JP "Putevi Srbije" je održavanje državnih puteva I i II reda (ranije magistralnih i regionalnih ) u zimskom periodu.

Zvanični početak zimske službe je 15. XI (2010. godine), a završetak 31. III (2011. godine). Za vreme trajanja zimske službe prisustvo ljudstva i mehanizacije u putnim bazama na autoputu i poluautoputu je 24 časa, a na ostalim putevima 16 ili 8 časova, po potrebi i duže, u zavisnosti od vremenskih prilika.

JP"Putevi Srbije" kao upravljač puteva pripremilo je Plan zimske službe. Shodno Planu zimske službe JP "Putevi Srbije" je organizovalo štabove zimske službe sa preciznim dužnostima i obavezama i, uz pomoć podataka Republičkog hidrometeorološkog zavoda, garantuje da će služba uspešno obaviti posao ove zime.

Specijalizovana preduzeća su pripremila potreban minimum od 50% kompletne mehanizacije, ljudstva i sirovina koje su predviđene za reagovanje u najvećem stepenu pripravnosti. Predvidjen broj svih vozila i kamiona na punktovima je 704, a mašina 284. Po smenama je angažovano 974 putara, 175 rukovodilaca, 340 mašinista i 755 vozača.

Prema značaju putnih pravaca svi putevi Srbije razvrstani su u tri prioriteta:

I prioritet su autoput i poluautoput i neke deonice "R" puteva
I i II prioritet su svi magistralni putevi
II ili III prioritet su regionalni putevi.

Prvi prioritet – kod puteva prvog prioriteta kolovoz se čisti i posipa mešavinom soli i rizle, tako da se omogući odvijanje saobraćaja uz smanjenu bezbednu brzinu u otežanim uslovima. Obavezna je upotreba zimske opreme, a u brdovitim i planinskim terenima upotreba lanaca.

Drugi prioritet - na putevima drugog prioriteta kolovoz se čisti i posipa samo rizlom ili šljakom. Obavezna je upotreba zimske opreme, a u brdovitim i planinskim terenima upotreba lanaca.

Treći prioritet - kod puteva trećeg prioriteta samo se uklanja sneg, ali tek nakon izvršenog čišćenja puteva I i II prioriteta. Obavezna je upotreba zimske opreme, naročito lanaca.

Da bi se osigurala prohodnost i bezbedno odvijanje saobraćaja, neophodna je blagovremena nabavka, distribucija i lagerovanje osnovnih materijala za posipanje.

Za zimsku službu 2010. i 2011. godine planirana je nabavka ukupno 67.500,00 tona soli, što sa postojećim zalihama čini 73.676,22 tona. Ukupna potrebna količina drobljenog kamenog agregata i rizle je 157.620,79 tona.

Posebna pažnja pri organizaciji održavanja i obustavi saobraćaja u zimskim uslovima poklanja se:

a) mostu "Gazela", prevoju Bubanj Potok, Begaljičkom Brdu i prevoju "Mečka" na autoputu;
b) prevoju Čestobrodica na putu Paraćin – Zaječar (600 m.n.v);
v) usponu Rušanj i Rudnik na Ibarskom putu;
g) prevoju Zlatibor, (1000 m.n.v.);
d) prevoju Popadija (Majdanpek – Negotin);
đ) prevoju Tresibaba (Knjaževac – Niš);
e) prevoju Svetinja (Topola – Kragujevac);
ž) prevojima na Fruškoj Gori (Iriški Venac, Banstol),
z) širim područjima Tare, Crne Trave i Sjenice,
i) mostu kod Beške na putu Beograd - Novi Sad,
j) prevoj Jaram na putu Brzeće-Kopaonik,
k) most preko Save, obilaznica Dobanovci-Ostružnica
l) zona mosta Prijevorac na rekonstruisanoj deonici M-21, između Borove Glave i Kokinog Broda.

JP "Putevi Srbije" će sarađivati sa Ministarstvom za unutrašnje poslove Srbije - upravom saobraćajne policije, obaveštavajući ih o stanju pripremljenosti zimske službe, prihvatati sugestije i zajedno donositi odluke, naročito kada se radi o obustavama saobraćaja na kritičnim deonicama.

Apelujemo na korisnike puteva i ostale učesnike u saobraćaju da se pridržavaju propisa i uključuju u saobraćaj sa opremom za kretanje u zimskim uslovima, pogotovo na kritičnim deonicama kao i da poštuju ograničenja brzine.