ASECAP

ASECAPASECAP (Association Europeenne des Concessionnaires d’Autoroutes et d’Ouvrages a’ Peage) je Asocijacija evropskih koncesionara autoputeva, konstituisana od strane nacionalnih asocijacija, kompanija ili drugih tela odgovornih za finansiranje, izgradnju, održavanje i operativnost putne infrastrukture, gde prihod pomenutih kompanija delimično ili u potpunosti se obezbeđuje od strane korisnika puta.

Mreža autoputeva u budućoj objedinjenoj Evropi, naplata putarine, elektronska naplata, dodatni servisi u cilju povećanja bezbednosti i očuvanja životne sredine na evropskim putevima, savremeni autoputevi i zaštita životne sredine, upravljanje autoputevima korišćenjem savremenih telematskih sistema, akcije u cilju poboljšanja bezbednosti na autoputevima, nacionalni pristupi u izračunavanju visine putarine, preporuke za elektronsku naplatu putarine i budući sistemi za naplatu, samo su neke od tema kojima se bavi ASECAP.

Finansiranju putne infrastrukture,  ASECAP pridaje veliki značaj, a posebno koncesionim aranžmanima koji predstavljaju svakako najrašireniji vid današnjeg proširenja postojeće mreže autoputeva u zemljama Evropske Unije.

Koncesioni aranžmani su praćeni odgovarajućom strategijom i politikom naplate putarine, čiji je glavni imperativ obezbeđenje interoperabilnosti naplatnih sistema.

ASECAPASECAP (Association Europeenne des Concessionnaires d’Autoroutes et d’Ouvrages a’ Peage) je Asocijacija evropskih koncesionara autoputeva, konstituisana od strane nacionalnih asocijacija, kompanija ili drugih tela odgovornih za finansiranje, izgradnju, održavanje i operativnost putne infrastrukture, gde prihod pomenutih kompanija delimično ili u potpunosti se obezbeđuje od strane korisnika puta.

Mreža autoputeva u budućoj objedinjenoj Evropi, naplata putarine, elektronska naplata, dodatni servisi u cilju povećanja bezbednosti i očuvanja životne sredine na evropskim putevima, savremeni autoputevi i zaštita životne sredine, upravljanje autoputevima korišćenjem savremenih telematskih sistema, akcije u cilju poboljšanja bezbednosti na autoputevima, nacionalni pristupi u izračunavanju visine putarine, preporuke za elektronsku naplatu putarine i budući sistemi za naplatu, samo su neke od tema kojima se bavi ASECAP.

Finansiranju putne infrastrukture,  ASECAP pridaje veliki značaj, a posebno koncesionim aranžmanima koji predstavljaju svakako najrašireniji vid današnjeg proširenja postojeće mreže autoputeva u zemljama Evropske Unije.

Koncesioni aranžmani su praćeni odgovarajućom strategijom i politikom naplate putarine, čiji je glavni imperativ obezbeđenje interoperabilnosti naplatnih sistema.

Misija

ASECAP missionASECAP je Evropsko udruženje koncesionara autoputeva pod naplatom čija se mreža članova danas proteže na više od 87.000 km autoputa, mostova i tunela kroz 21 zemlju članicu (Austrija, Hrvatska, Češka, Danska, Francuska, Nemačka, Grčka, Mađarska , Irska, Italija, Maroko, Holandija, Poljska, Portugal, Ruska Federacija, Srbija, Slovačka Republika, Slovenija, Španija, Turska, Velika Britanija). Takođe, ASECAP ima partnera za podršku u Ukrajini.

Cilj ASECAP-a je da brani i razvija sistem autoputeva i putne infrastrukture u Evropi, primenjujući putarine kao sredstvo za osiguranje finansiranja njihove izgradnje, održavanja i funkcionalnosti.

Štaviše, ASECAP razmenjuje među svojim članicama informacije o izgradnji, održavanju i radu infrastrukture naplate putarine, promoviše i organizuje studijske sastanke za svoje članove o tehničkim, administrativnim i finansijskim pitanjima usmerenim na primenu efikasnog upravljanja saobraćajem, pružajući krajnjim korisnicima kvalitetnu uslugu na putevima, uz odgovarajuću cenu. U tu svrhu prikuplja i tehničke i statističke podatke i učestvuje u odabranim projektima.

ASECAP održava odnose sa relevantnim međunarodnim organizacijama, institucijama EU i glavnim zainteresovanim stranama u toj, i srodnim privrednim granama, štiteći interese članova ASECAP-a u pogledu primene holističkog pristupa transportu.

Predsedništvo ASECAP-a

Na sednici Upravnog odbora ASECAP-a, održanoj 29. maja 2019. u Kosta Navarinu (Grčka), jednoglasno su izabrani sledeći funcioneri:

Gospodin Kristof Buton, Izvršni direktor ASFA, izabran je za predsednika ASECAP-a za period 2019-2020.
 
Christophe Boutin
Pogledajte biografiju Kristofa Butona
Gospodin Bil Halkies, predsednik Helastrona je postao Neposredni prethodni predsednik ASECAP-a za period 2019-2020.
Bill Halkias
Pogledajte biografiju Bil Halkiasa

Unutrašnja struktura

GENERALNA SKUPŠTINA

Generalnu skupštinu čine svi članovi Udruženja, redovni i pridruženi članovi. Partneri u podršci su pozvani da prisustvuju kao posmatrači. Pored nadležnosti koje su joj date, Generalna skupština odlučuje o svim pitanjima koja je Izvršni odbor postavio u kontekstu aktivnosti Udruženja.

IZVRŠNI ODBOR (COMEX)

Izvršni odbor čine predsednik Udruženja, prvi i drugi potpredsednik i neposredni prethodni predsednik, kao i stalni predstavnici pet punopravnih članova Udruženja. Štaviše, generalni sekretar i predsedavajući područnim komitetima asocijacije, takođe predstavljaju deo COMEX-a, bez prava glasa.
Izvršni komitet je ovlašćen da ispituje sve akcije koje spadaju u tehničke i političke oblasti interesovanja i akcije Udruženja. On odlučuje o akcionim planovima i formiranju i sastavu odbora, pododbora, tehničkih struktura i radnih grupa potrebnih za podršku ciljevima Udruženja u komitetima za posebne oblasti interesa. Odluke Izvršnog odbora ratifikuje Generalna skupština.

OBLASTI INTERESA ASECAP

Oblasti interesa ASECAP- Stalnog komiteta (COPER-a) su:
  • Putarina, punjenje uređaja, koncesije
  • Bezbednost na putevima, životna sredina, marketing
  • Inteligentni transportni sistemi (ITS) i povezana i autonomna vozila
  • Prikupljanje i analiza podataka - statistika
  • Perspektivni, budući trendovi mobilnosti
Svaki domen od interesa za ASECAP funkcioniše pod predsedavajućim. Predsedavajući COPER-a deluju međusobno usko sarađujući i sarađujući sa generalnim sekretarom.
U zavisnosti od akcionih planova i prioriteta ASECAP-a, predsedavajućem za određenu oblast koja je od interesa za ASECAP, mogu pomoći jedan do 3 potpredsednika. Uz saglasnost Izvršnog odbora ASECAP-a, Predsedavajući Komiteta za tu oblast ASECAP-a definiše njihove konkretne akcione planove i vremenske okvire za različite radne grupe unutar Stalnih odbora, čije članove postavljaju iz pula ASECAP –ovih stručnjaka.
Ovi odbori analiziraju stanje u transportu EU, uzimajući u obzir interese ASECAP-a i dostavljaju Izvršnom odboru svoje koordinirane predloge za ASECAP akcione planove. U tu svrhu, predsedavajući COPER-a se oslanjaju na tim potpredsednika i imaju pristup grupi eksperta iz redovnih i pridruženih članova ASECAP-a.
Internal structure
 
Internal structure
 
Internal structure

Predsedavajući ASECAP komiteta (po temama) su:

COPER I:
Tema: putarina, naplata, koncesije.
Predsedavajući: Bruno de la Fuente, SEOPAN
 
Bruno de la Fuente
 
 
COPER III:
Tema: Inteligentni transportni sistemi (ITS) i povezana i autonomna vozila.
Predsedavajuća: gospođa Jackueline Erhart, ASFINAG
Jackueline Erhart
COPER II:
Tema: Bezbednost na putevima, životna sredina, marketing.
Predsedavajuća je Emanuela Stocchi, AISCAT
Emanuela Stocchi
 
 
COPER IV:
Tema: prikupljanje podataka i analiza – statistika.
Predsedavajuća je Alenka Košič, DARS
 
 
Alenka Košič

Istorija

RAZVOJ
 
Asocijacija je prvo osnovana 1973. godine kada su predstavnici francuskih, italijanskih, austrijskih, španskih, grčkih, portugalskih i norveških koncesionara odlučili da imaju redovne sastanke u okviru strukturisane organizacije, praktično, SECAP-a, Evropskog sekretarijata koncesionara autoputeva pod naplatom. SECAP je služio kao privilegovan forum za razmenu znanja i iskustava o različitim pitanjima u vezi sa drumskim prevozom, za one kompanije koje rade u istom sektoru.

Početkom devedesetih, sa progresivnim sprovođenjem mehanizama unutrašnjih tržišta i brzim razvojem evropskih integracija, članovi SECAP-a su shvatili da je Sekretarijatu potrebna nova orijentacija i struktura i odlučili su da osnuju pravo Udruženje, sposobno za interakciju sa evropskim institucijama, da bi jednim glasom iznosili stavove i zahteve evropskih koncesionara autoputeva.

ASECAP je zvanično postao udruženje 8. februara 1993. godine: njegovi članovi bili su osnivačka sedmerac, i to Francuska (ASFA), Italija (AISCAT), Španija (ASETA i sada SEOPAN), Austrija (ASFINAG), Grčka (TEO, a sada HELLASTRON), Portugal (APCAP) i Norveška (NORVEGFINANS).
Ovih sedam članova je, u to vreme, radilo na mreži autoputeva pod naplatom od oko 16.000 km.
Između 1997. i 2002., Mreža ASECAP je brzo rasla: Belgija (NV Liefkenshoektunnel), Danska (Sund & Baelt Holding A / S - Sund & Baelt , okuplja A / S Storebaelt, koji poseduje i upravlja fiksnom vezom između dva velika danska ostrva Zeland i Funen i Øresundsbro Konsortiet (koja poseduje i upravlja fiksnom vezom između Kopenhagena u Danskoj i Malmea u Švedskoj), kao i nekoliko zemalja srednje i istočne Evrope, uključujući Mađarsku (AKA) i Sloveniju (DARS) koje su se pridružile i EU, Hrvatska (HUKA) i Srbija (JP "Putevi Srbije") su se pridružile ASECAP-u tokom tog perioda.
U 2002. godini mreža pod naplatom koju zastupa ASECAP iznosi više od 22.000 km.
Još jedno važno proširenje je izvršeno između 2003. i 2005. ASECAP je pozdravio dva nova punopravna člana: Ujedinjeno Kraljevstvo (M6 TOLL, a sada je Mackuarie Motorway Group) i Holandiju (NV Vesterscheldetunnel), a i pridruženog člana iz Maroka, (Societe Nationale des Autoroutes du Maroc).
Dana 1. januara 2007. i Nemački Toll Collect koji je zadržen za naplatu putarine na nemačkim utevima se s pridružio ASECAP-u.
U martu 2007. ASECAP je pozdravio još jednog novog punopravnog člana i to Poljsku (Autostrada Vielkopolska) i dva pridružena člana, Češku (KAPSCH T.S.) i Slovačku republiku (Narodna dialnicna spolocnost - Nacionalna kompanija za autoputeve). Autostrada Vielkopolska, Poljska, zastupala je vlastite interese kao i interese tri druga poljska koncesionara, i to Autostrada Vielkopolska II, Stalekport Autostrada Malopolska i Gdansk Transport Company, u okviru organa ASECAP. Od 2017. g. te četiri koncesionarske kompanije su okupljene u udruženje pod nazivom Polskie Autostradi Koncesijne (PAK).
U decembru 2007. je ASECAP narastao na 21 članicu jer je Irsko udruženje za naplatu postalo punopravni član.
N. V. Liefkenshoektunnel istupio iz članstva ASECAP-a u januaru 2010.
Dana 1. januara 2013. ASECAP je dočekao 21. člana, rusku državnu kompaniju "Ruske autoceste" (AVTODOR) koja je postala pridruženi član.
1. januara 2016. ASECAP je porastao na 22 člana otkako je Globalvia-Tunel d'Envalira (Andora) postala punopravna članica.
Od 1. januara 2018. ASECAP je porastao na 23 člana: ICA (Turska) je postala punopravna članica.
Takođe, ASECAP prvi put u svojoj istoriji dobija pomoćnog partnera, UKRMOSTOBUD (Ukrajina) 1. januara 2018.
Od 1. januara 2019. godine Globalvia-Tunel d'Envalira (Andora) i Norvegfinans (Norveška) više nisu članovi ASECAP-a.
ASECAP trenutno ima 21 člana.
SECAP* I NJEGOVI PREDSEDNICI
 
1975 - 1979 Arduino Cerutti
1979 - 1980 Jean Miller
1980 - 1981 Charles Rickard
1981 - 1984 José Luis Cerón
1984 - 1988 Antonio Augusto Figeiredo da Silva Martins
1988 - 1989 Aleksa Ladavac
1989 - 1991 Jean Miller
1991 - 1993 Karl Just
 
ASECAP* I NJEGOVI PREDSEDNICI
 
1993 - 1995 Đusepe STANČANELI (AISCAT, Italy)
1995 - 1997 Žosep Manuel BASANJEZ (ASETA**, Spain)
1997 - 1999 Žerar MORANSEJ (ASFA, France)
1999 - 2001 Đankarlo Elia VALORI (AISCAT, Italy)
2001 - 2003 Hose Luis FEITO (ASETA**, Spain)
2003 - 2005 Remi ŠARDON (ASFA, France)
2005 - 2007 Žoao BENTO (APCAP, Portugal)
2007 - 2009 Fabricio PALENCONA (AISCAT, Italy)
2009 - 2011 Hoze Lui FEITO (ASETA**, Spain)
2011 - 2013 Klaus Šinrakl (ASFINAG, Austria)
2013 - 2014 Žan MESKI (ASFA, France)
2014 - 2015 Hajvind HALERAKER (NORVEGFINANS, Norway)
2015 - 2016 Fabricio PALENCONA (AISCAT, Italy)
2016 - 2017 Hose KOSTA BRAGA (APCAP, Portugal)
2017 - 2018 Žulian NUNJEZ (SEOPAN, Spain)
2018 - 2019 Bil HALKIAS (HELLASTRON, Greece)
2019 - 2020 Kristof BOTIN (ASFA, France)
 
* SECAP (Secretariat Europeen des Concesionnaires d'Autoroutes et d'Ouvrages a Peage) je nekadašnji naziv ASECAP-a. Godine 1993. SECAP je postao ASECAP.
** ASETA se pripojila SEOPAN-u 2014. godine.
 
Asecap History


Štampa