Odeljenje za odnose sa javnošću, kao organizaciona celina u okviru Kabineta direktora, obavlja stručno-operativne poslove u vezi sa strateškim nastupom JP „Putevi Srbije“ u javnosti.
Kontinuirano komuniciranje sa medijima, korisnicima puteva, stručnim domaćim i inostranim institucijama i preduzećima, partnerima, saradnicima, kolegama i svim ostalim zainteresovanim subjektima već petnaest godina posao je Odeljenja za odnose sa javnošću.
Naš zadatak je da profesionalno, stručno, savesno i odgovorno informišemo javnost, uz međusobno poštovanje i očuvanje vrednosti i ugleda Preduzeća. Principi kojima se rukovodimo u svom radu su tačnost, istinitost, jasnost, preciznost i brzina.
Svoja delovanja i aktivnosti Odeljenje za odnose sa javnošću usklađuje shodno pravnoj regulativi Republike Srbije i definiše plan rada za ostvarivanje ciljeva u skladu sa odobrenim i usvojenim Programom poslovanja JP „Putevi Srbije“ za tekuću godinu.
PRESS
-
Poštovani predstavnici medija,
U cilju brže i kvalitetnije saradnje sa medijskim kućama JP „Putevi Srbije“ je uvelo online proceduru za dobijanje dozvola za snimanje puteva, putnih objekata, naplatnih stanica i gradilišta u nadležnosti preduzeća.
Obrazac zahteva za snimanje/izveštavanje možete preuzeti klikom na sliku ispod.
Obrazac čitko popuniti i proslediti najkasnije dan pre željenog termina snimanja do 15.00h (zahtev za subotu i nedelju najkasnije u petak do 15.00h) Odeljenju za odnose sa javnošću na:Email: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.
Snimanje / izveštavanje sa tražene lokacije moguće je tek po dobijanju pismenog odobrenja od strane v.d. direktora JP "Putevi Srbije".
KOMUNIKACIJA SA KORISNICIMA
-
Odeljenje za odnose sa javnošću svakodnevno komunicira i sarađuje sa svim medijima i novinarima, gradskim službama, fizičkim i pravnim licima.
U javnost se putem medija plasiraju vesti, saopštenja, obaveštenja za javnost, apeli javnosti i značajne informacije o projektima. U saradnji sa nadležnim kolegama Odeljenje priprema odgovore na zahteve korisnika i inicira njihovo rešavanje i organizuje konferencije za medije, izjave, intervjue nadležnih kolega, medijska fotografisanja, izveštavanja i snimanja.
Pravovremeno i proaktivno delujemo - shodno Medija planu plasiramo tačne i istinite informacije o uspešno realizovanim, o tekućim i planiranim projektima, o aktuelnim radovima, stanju na putevima i ostalim aktivnostima JP ,,Putevi Srbije“, novinama i uslugama Preduzeća za korisnike i skrećemo pažnju javnosti na odgovorno i bezbedno ponašanje u saobraćaju. U kriznim situacijama brzo i efikasno reagujemo saopštenjima i organizovanim izjavama za medije.Organizujemo i stručne skupove - prezentacije i seminare o novim tehnologijama, proizvodima, opremi i dostignućima u putarskoj industriji radi informisanja stručne javnosti. Odeljenje u saradnji sa nadležnim sektorima učestvuje i u predstavljanju Preduzeća na sajmovima, manifestacijama, izložbama...
Odeljenje za odnose sa javnošću medijima obezbeđuje značajne, stručne, korisne i često ekskluzivne informacije koje kvalitetno prezentuju rad Preduzeća.
U prošloj godini u medijima nisu evidentirana navođenja koja bi bilo neophodno demantovati, čemu je doprinelo proaktivno delovanje Odeljenja za odnose sa javnošću, pravovremeno plasiranje pozitivnih informacija i uspešno vođenje stručno – operativnih poslova u vezi sa strateškim nastupom Preduzeća, kao i stalna komunikacija sa predstavnicima medija i sveobuhvatno i transparentno informisanje javnosti.
Odeljenje prati zadovoljstvo korisnika analiziranjem medijskih objava i objava na društvenim mrežama u kojima se pominje JP „Putevi Srbije“ i v.d. direktora Zoran Drobnjak, kroz evidenciju pisama zahvalnosti koja dobija putem elektronske pošte i analiziranjem rezultata ankete sa pitanjima iz delokruga rada Preduzeća koju Odeljenje sprovodi na internet prezentaciji Preduzeća.
Bilans uspešne komunikacije sa više od 200 medija, novinskih agencija, štampanih i elektronskih medija i radio stanica, internet portala i produkcijskih kuća na godišnjem nivou je preko 2000 odgovorenih pitanja, više od 89 intervjua i 201 saopštenja, 184 organizovana snimanja gradilišta, izjava nadležnih kolega i izveštavanja i 71 konferencija za medije što rezultira sa više od 24.157 medijskih objava o našem preduzeću tokom kalendarske godine, od čega je u više od 94,25% odsto pozitivno eksponirano.
Rezultat direktnih i proaktivnih PR aktivnosti godišnje je oko 60 odsto od ukupnog broja objavljenih/emitovanih priloga o JP „Putevi Srbije“. Uticaj i značaj delovanja Odeljenja za odnose sa javnošću ogleda se u značajno većem broju medijskih objava na godišnjem nivou, posebno u broju pozitivno eksponiranih tekstova i priloga.
INTERNI PR
-
Odeljenje za odnose sa javnošću svakodnevno sarađuje sa svim sektorima Preduzeća i komunikaciju sa nadležnim kolegama smo podigli na najviši nivo. Pravovremeno, kontinuirano i kvalitetno obaveštavamo sve zaposlene o aktivnostima Preduzeća, o realizovanim projektima, aktuelnim i planiranim radovima, novinama i uslugama.
O svim aspektima svog rada koji utiču na medijsku eksponiranost Preduzeća u javnosti pravovremeno obaveštavamo menadžment, svakodnevnim dostavljanjem značajnih medijskih objava koje su rezultat rada Odeljenja, kao i redovnim obaveštenjima i izveštajima o svim našim aktivnostima.
Odeljenje za odnose sa javnošću kroz svakodnevnu komunikaciju sa svim organizacionim celinama Preduzeća podstiče unapređenje internog PR-a, inicira pravovremenu dostavu novih i ažuriranih informacija. Kontinuirana i pravovremena razmena informacija sa nadležnim kolegama je preduslov za brz i efikasan rad, uspešan nastup Preduzeća u javnosti i planiranje aktivnosti značajnih za ugled Preduzeća.
EDUKATIVNE KAMPANJE
-
KAMPANЈA ZA POVEĆANЈE BEZBEDNOSTI U SAOBRAĆAJU „3 SEKUNDE CEO ŽIVOT“
Odeljenje za odnose sa javnošću je tokom 2020.g. u saradnji sa nadležnim kolegama iz svih sektora Preduzeća realizovalo edukativnu Kampanju za podizanje svesti vozača i povećanje bezbednosti u saobraćaju - „3 sekunde ceo život“.
Kampanja je započela premijernim prikazivanjem edukativnog spota ,,3 sekunde ceo život“ i demonstracijom bezbednog odstojanja za sve kategorije vozila 12.03.2020.g. na naplatnoj stanici „Beograd“.
Osim isticanja značaja držanja bezbednog intervala sleđenja vozila, cilj Edukativne kampanje je podizanje svesti vozača o odgovornom ponašanju u saobraćaju, koje bi trebalo da doprinese i smanjenju brzine kretanja vozila, aktivnom sagledavanju uslova saobraćajnog toka i neugrožavanju drugih vozača u saobraćajnom toku.
„3 sekunde ceo život“ je prva u nizu edukativnih kampanja i JP „Putevi Srbije“ će nastaviti sistemski da deluje na podizanje nivoa svesti učesnika u saobraćaju kako bi se broj saobraćajnih nezgoda sveo na minimum. Zahvaljujući znanju i iskustvu, stručnjaci iz JP „Putevi Srbije“ će svojim idejama i predlozima doprineti da i sledeće kampanje budu isto tako kvalitetne i jedinstvene.NOVE EDUKATIVNE KAMPANJE 2022.
JP "Putevi Srbije" je nastavilo u kontinuitetu da sprovodi aktivnosti u vezi sa unapređenjem bezbednosti saobraćaja i sistemski deluje na podizanje nivoa svesti učesnika u saobraćaju sprovođenjem dve nove kampanje: „Ne vozi zaustavnom trakom, ne zaustavljaj život“ i „Znak znači život“.
Premijernim prikazivanjem video spotova u prisustvu ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastruktureTomislava Momirovića, načelnika uprave saobraćajne policije Slaviše Lakićevića, v.d. direktora Zorana Drobnjaka, direktora preduzeća "Koridori Srbije" Aleksandra Antića, saradnika, stručnjaka za bezbednost u saobraćaju i kreativnih timova, na prezentaciji organizovanoj u hotelu "Metropol" u Beogradu, 13.05.2022.g. zvanično su počele dve nove edukativne kampanje JP "Putevi Srbije" namenjene povećanju bezbednosti vozača i drugih učesnika u saobraćaju koje upozoravaju na opasnost vožnje zaustavnom trakom na autoputu i na opasnosti izazvane uništenom ili ukradenom saobraćajnom signalizacijom.
ZNAČAJNI DOGAĐAJI
-
Od mnogobrojnih događaja u kojima smo učestvovali izdvajamo organizaciju prezentacije „Projekat rehabilitacije puteva i unapređenja bezbednosti saobraćaja“ u saradnji sa Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Svetskom bankom, Evropskom investicionom bankom i Evropskom bankom za obnovu i razvoj. Na prezentaciji je detaljno predstavljen projekat rehabilitacije 1100 km putne mreže Republike Srbije, tokom 5 godina planiranog trajanja projekta.
Organizatori smo Prve međunarodne naučno-stručne konferencije „Savremeno održavanje puteva“ 2013.g., bili smo deo organizacije Samita Kine i zemalja Centralne i Istočne Evrope u srpskoj prestonici 2014.g. i Ministarskog samita Organizacije za evropsku bezbednost i saradnju OEBS-a u Beogradu 2015.g.
Zahvaljujući dugoj i kvalitetnoj saradnji sa Srpskim društvom za puteve - „Via-vita“ bili smo logistička podrška Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u organizaciji I i II Kongresa o putevima i u pripremi resornog ministra za nastup. Godinama smo i deo stručnog časopisa Društva „Put i saobraćaj“, u kojem se uz stručne radove naših kolega, kroz fotografije koje pripremamo prezentuju projekti našeg Preduzeća.Kontinuirano pratimo realizaciju projekata našeg Preduzeća i organizujemo konferencije za medije povodom obeležavanja početaka radova, obilazaka infrastrukturnih projekata u izgradnji, puštanja u saobraćaj rekonstruisanih puteva, rehabilitovanih putnih objekata i novih saobraćajnica, obeležavanja uspešno završenih projekata, početka kampanja značajnih za bezbednost u saobraćaju, prilikom nastupa na manifestacijama i sajmovima…
Naše Odeljenje učestvovalo je sa resornim ministarstvom u organizaciji izložbi o infrastrukturnim projektima:
- Izložba Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture „Ništa više nije daleko“ u 2019.g.,
- Multimedijalna izložba u zgradi bivše glavne železničke stanice u Beogradu „Nastavljamo da pravimo dobre vesti“ u 2018.g.
Naše najposećenije konferencije za medije su svakako one na kojima prisustvuju visoki domaći zvaničnici, premijer ili predsednik Republike Srbije, ministri, kao i inostrani zvaničnici ili predstavnici međunarodnih finansijskih institucija.
Izdvajamo neke od njih:
- Promocija edukativnih kampanja : „Ne vozi zaustavnom trakom, ne zaustavljaj život“ i „Znak znači život“,13.05.2022.g.
- Puštanje u saobraćaj dela autoputa E-763, deonica od Preljine do Pakovraća, 31.01.2022.g.
- Puštanje u saobraćaj sektora 4 Obilaznice oko Beograda, 30.04.2021.g.
- Premijera Edukativne kampanje za povećanje bezbednosti u saobraćaju – „3 sekunde ceo život“, 12.03.2020.g.
- Obilasci radova na deonici autoputa „Miloš Veliki“ od Preljine do Požege 2020.g. i 2021.g.
- Završetak svih faza u izgradnji mosta „blizanca“ preko Save kod Ostružnice na Obilaznici oko Beograda i svečano puštanje u saobraćaj, 14.06.2020.g.
- Probijanje tunela Straževica na Obilaznici oko Beograda 06.2020.g.
- Otvaranje Centra za prikupljanje i obradu podataka o saobraćaju JP „Putevi Srbije“, 02.2021.g.
- „Novinarski safari“ kroz Grdeličku klisuru 2018.g.
- Izgradnja mosta preko Save i Kolubare na deonici autoputa Miloš Veliki od Surčina do Obrenovca i puštanje u saobraćaj, u decembru 2019.g.
- Puštanje u saobraćaj autoputa Miloš Veliki od Beograda do Čačka 18.08.2019.g.
- Početak radova na deonici autoputa Beograd – Sarajevo od Sremske Rače do Kuzmina početkom oktobra 2019.g.
Povodom početka Zimskog održavanja državnih puteva I i II reda u Republici Srbiji, svake godine u novembru uspešno organizujemo Prezentaciju Plana zimskog održavanja državnih puteva I i II reda. U 2020.g. i 2022.g. zbog posebne epidemiološke situacije i uvedenih mera za zaštitu zdravlja ljudi, Odeljenje za odnose sa javnošću osmislilo je posebno kreirane medijske sadržaje kojima je informisalo medije i javnost.
Postavljanjem Saopštenja, Prezentacije i video materijala na internet prezentaciju JP „Putevi Srbije“, javnosti i korisnicima učinili smo dostupnim i vidljivim sve radove, aktivnosti i mere koje preduzimamo za obezbeđenje prohodnosti puteva i očuvanje bezbednosti saobraćaja u zimskim uslovima, kako bi svi putni pravci bili prohodni. MEĐUNARODNE AKTIVNOSTI
-
U sklopu svojih međunarodnih aktivnosti sarađujemo sa evropskim i svetskim asocijacijama, upravama i institutima za puteve. Naše preduzeće je punopravan član Asocijacije evropskih koncesionara autoputeva (ASECAP), Evropske putne federacije (ERF) i Međunarodne putne federacije (IRF).
Međunarodnim organizacijama redovno dostavljamo inovirane podatke o putnoj mreži, investicijama u putnu mrežu i o aktuelnim projektima i informacije i fotografije o novoizgrađenim deonicama autoputeva i o drugim delatnostima i aktivnostima. Pripremamo Nacionalni godišnji izveštaj za ASECAP koji je deo godišnjeg Nacionalnog izveštaja zemalja članica Udruženja, popunjavamo tematske stručne upitnike o Preduzeću i obavljamo sve druge poslove koji su deo uobičajenih aktivnosti Udruženja i članica.
Shodno dosadašnjoj dobroj saradnji, naše vesti i fotografije se uvek objavljuju u biltenima organizacija i u redovnim publikacijama, kao i na njihovim internet prezentacijama. INTERNET PREZENTACIJA i YouTube KANAL
-
Odeljenje za odnose sa javnošću se u okviru svojih nadležnosti stara o svim aspektima uređenja, održavanja i optimizacije internet prezentacije Preduzeća, kao jednim od načina predstavljanja Preduzeća i njegove komunikacije sa svim zainteresovanim stranama.
Tehnološkim inovacijama, redovnim ažuriranjem sistema za upravljanje sadržajem i svakodnevnim ažuriranjem sadržaja unapredili smo komunikaciju preduzeća sa svim zainteresovanim stranama.
Tokom 2021.g. bilo je ukupno 1.239.394 poseta Internet prezentaciji JP „Putevi Srbije“, što je za 45,44 odsto više nego u 2020.g. I ukupan broj pregleda stranica je povećan za 37,96 odsto i iznosi 2.286.657.Zabeleženo je značajno povećanje pregleda video sadržaja na YouTube kanalu JP „Puteva Srbije“ u 2021.g., čak 1.878.677 pregleda, što je osamnaest puta više u odnosu na 2020.g. kada je bilo ukupno 110.501 pregleda.
Uvođenjem verzije za mobilne platforme naše Preduzeće je bilo među prvim javnim preduzećima u Srbiji koje je omogućilo pristup informacijama putem mobilnog telefona ili tablet uređaja nezavisno od toga gde se nalaze, jer je naš imperativ da korisnici lakše i brže nađu put do traženih informacija.Tokom 2021.g. trend upotrebe mobilnih telefona za posetu internet prezentaciji JP „Putevi Srbije“ beleži dalji rast i dostiže 75%. Zbog trenda daljeg rasta i tokom prošle godine nastavili smo sa prilagođavanjem i ažuriranjem komponenti, kako bi prezentacija imala dizajn prilagodljiv svim ekranima.
INFORMATIVNO-EDUKATIVNI MATERIJALI
-
Odeljenje za odnose sa javnošću se bavi i pisanjem, uređivanjem i realizacijom informativno-edukativnih materijala kojima se o radu i aktivnostima Preduzeća informišu zaposleni, stručna javnost i sve ostale zainteresovane strane.
Shvatajući važnost velikih infrastrukturnih projekata, osmislili smo i organizovali praćenje i snimanje multimedijalnih sadržaja koji obuhvataju filmove, video klipove i fotografije o tekućim projektima i različitim fazama realizacije projekata na izgradnji, održavanju, rehabilitaciji, sanaciji i ostalim aktivnostima i aktuelnostima u radu, sa željom da celokupnoj javnosti sveobuhvatno i kvalitetno predstavimo rad Preduzeća i budućim generacijama ostavimo zapise o poduhvatima u realizaciji nekih od najznačajnijih projekata putne infrastrukture u Republici Srbiji.
U proseku godišnje snimimo oko 90 video klipova i više stotina fotografija koje postavljamo u galeriju na internet prezentaciji Preduzeća, kao i na YouTube kanal.
Filmovi
Odeljenje za odnose sa javnošću tematske filmove na srpskom i engleskom jeziku priprema na osnovu informacija prikupljenih kroz saradnju sa nadležnim sektorima Preduzeća, stručnim nadzorima, kao i izvođačima radova i kroz praćenje izvođenja radova po fazama projekata: Korporativni film, Film o Sektoru za naplatu putarine, Film o izgradnji mosta br.8 preko reke Save kod Ostružnice na Obilaznici oko Beograda, Film o mostu preko reke Save i Kolubare na novoj deonici autoputa E-763 Surčin-Obrenovac, izgradnja Obilaznice oko Beograda, novog mosta preko Dunava kod Beške, rehabilitacija mosta Gazela i autoputa na prolasku kroz Beograd.
Filmovi su rađeni za kongrese, konferencije, manifestacije: Oskar kvaliteta, Modernizacija naplatnih stanica i rehabilitacija 100 mostova, „50 godina postojanja putne privrede Srbije“, „Putna mreža Republike Srbije“, film za II Kongres o putevima 2016.g.
Odeljenje za odnose sa javnošću je u 2021.g. pripremilo je scenarije, osmislilo i organizovalo snimanja i izradu dokumentarnih materijala o Radu Sektora za održavanje državnih puteva I i II reda tokom 2020. godine, o Naplatnoj stanici „Beograd“ i mostu preko reke Save i Kolubare na autoputu E-763, „Miloš Veliki“, deonica Surčin-Obrenovac.
Bilteni
Prvi broj biltena objavljen je pre jednu deceniju. Od tada je Odeljenje za odnose sa javnošću osmislilo 31 broj Biltena – internog glasila Preduzeća koji na kreativan i zanimljiv način informišu zaposlene, ali i poslovne partnere, korisnike, predstavnike medija i sve zainteresovane o rezultatima rada Preduzeća.
Zajedničkim radom uspešno ostvarujemo cilj postavljen prvim brojem – da budemo informativni, korisni, sveobuhvatni i upečatljivi.
Shodno okolnostima izazvanim pandemijom virusa COVID-19, Odeljenje je prošle godine osmislilo, kreiralo sadržaj i organizovalo štampanje i specijalnog izdanja Biltena - „Rad u doba COVID-19“.
Brošura
Naš proizvod je i dvojezična brošura sa relevantnim podacima i fotografijama, kreirana sa ciljem da na kratak i upečatljiv način predstavi JP „Putevi Srbije“ kroz nadležnosti pojedinih Sektora preduzeća.
Flajeri
Odeljenje priprema flajere/letke sa određenim porukama i informacijama značajnim za celokupnu javnost i/ili učesnike u saobraćaju. Da bismo skrenuli pažnju korisnika na novine, poboljšanja, usluge i značaj odgovornog ponašanja u saobraćaju, osmišljavamo i pripremamo flajere sa porukama. Za edukativne kampanje „Ne vozi zaustavnom trakom, ne zaustavljaj život“ i „Znak znači život“ osmišljeni su flajeri na srpskom i engleskom jeziku. Za Kampanju ,,3 sekunde ceo život“ na flajerima na srpskom, engleskom i turskom jeziku slikovito je prikazano bezbedno odstojanje između vozila, prema kategorijama, uz značajne statističke podatke i poruku ,,Držite bezbedno odstojanje, sačuvajte život“. Za Festival ljubavi, „Lovefest“, u Vrnjačkoj Banji koji je bio prilika da se apeluje na mlade i istakne važnost poštovanja saobraćajnih propisa, naše Odeljenje pripremilo je slikovite flajere sa sloganom „Neko te voli…vozi pažljivo“. U saradnji sa Sektorom za naplatu putarine poruke za korisnike objavljujemo i na portalima duž autoputeva.
Tokom realizacije velikih infrastrukturnih projekata koji su zahtevali dugotrajne izmene režima saobraćaja, izradili smo flajere za korisnike o vođenju saobraćaja kako bi lakše i brže prošli putne pravce pod radovima.
Korporativni materijal
-
Kao prepoznatljiv znak pažnje za svakodnevnu poslovnu komunikaciju i promocije Preduzeća kreirali smo brendirani korporativni materijal, brojne reprezentativne proizvode, osmislili idejna rešenja i organizovali izradu rokovnika, planera, vizit karata, roll-up-ova, postera, privezaka, eko torbi, card holder-a, USB-ova…
Svake godine, stone kalendare i novogodišnje čestitke ukrašavamo pobedničkim crtežima dece zaposlenih na tradicionalnom likovnom konkursu.
Odeljenje za odnose sa javnošću dizajnira, pravi pripremu za štampu i organizuje izradu promotivnog materijala i likovno-grafičkih rešenja, za uređenje prostora za javne nastupe Preduzeća - događaje, konferencije, sajmove, kongrese, seminare i druge manifestacije na kojima se JP ,,Putevi Srbije“ predstavlja.
Društvena odgovornost
-
Odeljenje za odnose sa javnošću je deo društveno odgovornih akcija kao što su redovne dobrovoljne akcije davanja krvi, obeležavanje Svetskog dana sećanja na žrtve saobraćajnih nezgoda, učestvovanje u kampanji „Čep za hendikep“…Podržali smo i Prvu međunarodnu Moto-štafetu za borbu protiv raka 2019.g.
U 2020.g. smo zbog pandemije virusa COVID-19 u saradnji sa nadležnim kolegama organizovali postavljanje poruka na portalima na autoputevima sa savetima za očuvanje zdravlja ljudi i pripremili smo i informativne materijale kojima smo obaveštavali učesnike u saobraćaju o korisnim informacijama prilikom putovanja u doba COVID-a.
Svojim radom doprineli smo i dobijanju značajog priznanja JP „Putevi Srbije“- „Šampion poslovne izvrsnosti“, najviše nagrade na konkursu Nacionalne nagrade za poslovnu izvrsnost – „Oskar kvaliteta 2020“.
Zahvaljujući dobroj organizaciji, praćenju trendova i novina u poslovnoj komunikaciji i tehnologiji, unapređivanju i modernizaciji procesa rada kvalitetnim idejama, brzim i inovativnim rešenjima, uz poštovanje tradicionalnih i proverenih principa, mi smo uvek informativni, korisni, sveobuhvatni i zanimljivi!
Visoko postavljeni ciljevi, zajednički proaktivan, kvalitetan i predan rad uz istinsku posvećenost poslu je siguran put ka ostvarenju odličnih rezultata!