Odeljenje za elektronsku naplatu putarine

U okviru Sektora za naplatu putarine JP „Putevi Srbije“ formirano je  Odeljenje za elektronsku naplatu putarine sa dva Odseka:

  • Odsek za prodaju i distribuciju usluge ENP
  • Odsek za rešavanje reklamacija korisnika ENP

Elektronska naplata putarine je način beskontaktne naplate, pri kojoj vozila prolaze bez zaustavljanja ulaznom i izlaznom (naplatnom) saobraćajnom trakom upotrebom uređaja za ENP.

U Odseku za prodaju i distribuciju usluge ENP obavljaju se sledeći poslovi:

  • Prodaja i dopuna uređaja za ENP
  • Konfiguracija i prekonfiguracija uređaja za ENP
  • Elektronska naplata putarine u pripejd sistemu
  • Elektronska naplata putarine u postpejd sistemu
  • Elektronska naplata putarine u postpejd sistemu – Open Balkan
  • Praćenje rada ovlašćenih distributera koji obavljaju posao distribucije ENP

U Odseku za rešavanje reklamacija korisnika ENP obavljaju se sledeći poslovi:

  • Prijem i obrada reklamacija/prijava korisnika ENP koje čine:
    • Reklamacije na iznos naplaćene putarine putem uređaja za ENP
    • Reklamacije na ispravnost uređaja za ENP
    • Prijava Izgubljenih/Ukradenih uređaja za ENP,
    • Nenaplaćena putarina putem uređaja za ENP,
    • Izdavanje „Listinga“ korisnicima ENP,
    • Konfiguracija zamenskih uređaja za ENP
    • Dopuna uređaja za ENP po reklamaciji
    • Obaveštenje korisnika o isteku datuma važenja uređaja za ENP

Odeljenje za nadzor naplate putarine

U okviru Sektora za naplatu putarine JP „Putevi Srbije“ formirano je  Odeljenje za nadzor naplate putarine sa četiri Odseka:

  • Odsek kontrole video nadzorom
  • Odsek analitike
  • Odesk terenske kontrole
  • Odsek za FTO

Odeljenje za nadzor naplate putarine vrši poslove u vezi kontrole rada zaposlenih na naplati putarine, kao i kontrole ponašanja učesnika u saobraćaju i poslove fizičko-tehničkog obezbeđenja lica i imovine JP „Putevi Srbije“. Kontrola se vrši pregledom video-audio materijala sa naplatnih stanica, analizom podataka o naplati putarine i direktnom kontrolom rada zaposlenih na naplatnoj stanici. Pored navedenog, vrše se i poslovi snimanja saobraćaja radi dokumentovanja saobraćajnih prekršaja i ponašanja učesnika u saobraćaju, ali i direktno snimanje zloupotreba učesnika u saobraćaju na svim putevima I i II reda uz pomoć mobilnih timova.

Jedan od bitnih pokazatelja rezultata rada ovog Odeljenja jeste održavanje trenda visokog procenta naplativosti vozila, koji dugi niz godina iznosi 99,9%.

Zahvaljujući svemu napred navedenom onemogućen je bilo kakav vid organizovane zloupotrebe u naplati putarine, dok se pojedinačni slučajevi brzo otkrivaju i sankcionišu.

Prvo smo preduzeće u Republici Srbiji, koje poslove obezbeđenja obavlja za sopstvene potrebe, a koje je od Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije dobilo dve Licence:

  1. Licencu za vršenje poslova fizičko – tehničke zaštite lica i imovine i održavanje reda na sportskim priredbama, javnim skupovima i drugim mestima okupljanja građana i
  2. Licencu za vršenje poslova obezbeđenja transporta novca i vrednosnih pošiljki.

Operativno – monitoring centar (OMC) Odseka za FTO je kontrolni centar u kome su objedinjeni svi aspekti fizičko – tehničkog obezbeđenja: zaposlenih, imovine, novca, vozila i štićenih objekata preduzeća.

Takođe, prvo smo preduzeće u Republici Srbiji koje je još početkom 2012. godine dobilo ovlašćenje resornog Ministarstva za obavljanje poslova snimanja saobraćaja na putevima pod naplatom putarine. Po zahtevu JP „Putevi Srbije“, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, uz saglasnost Ministarstva unutrašnjih poslova, izdalo je 2019.godine Rešenje o davanju ovlašćenja da poslove snimanja saobraćaja, radi dokumentovanja saobraćajnih prekršaja i ponašanja učesnika u saobraćaju, možemo vršiti na svim putevima I i II reda.

Mobilna aplikacija

“KORISNIČKI SERVIS ZA UČESNIKE U SAOBRAĆAJU”

Obaveštavamo Vas da je u cilju lakše komunikacije i informisanja građana o stanju na putevima i informacijama od značaja za učesnike u saobraćaju, izrađena i puštena u rad mobilna aplikacija „Korisnički servis za učesnike u saobraćaju“

Navedena aplikacija sa nazivom „PUTEVI SRBIJE“ nalazi se na stranici „Google play-a“ i ista je dostupna korisnicima mobilnih telefona, lap top računara, tablet računara sa „Android“ platformom, na srpskom i engleskom jeziku. Preuzimanje aplikacije sa stranice „Google play-a“ je besplatno.

Mobilna aplikacija „Korisnički servis za učesnike u saobraćaju“ se sastoji iz devet polja: 

1. PUTEVI 
Stanje na putevima sa informacijama o obustavama saobraćaja, radovima na putu, zabrani kretanja saobraćaja, vremenskim  nepogodama i oznakama naplatnih stanica, graničnih prelaza, policijskih kamera i radarskih kontrola na putevima Srbije, eventualnih mogućih klizišta, odrona, crnih tačkaka kao i informacija vozača o postojećim benzinskim stanicama i parkinzima, prikazanim na mapi.

2. MOJA RUTA 
Na osnovu polazne i dolazne adrese puta, korisnik ima mogućnost da izvrši proračun najbliže rute kao i da dobije informacije o stanju na putevima na zadatoj datoj ruti.

3. PUTARINA 
Korisnicima je omogućeno zadavanjem određene relacije i kategorije vozila da dobiju cenu putarine.

4. OBAVEŠTENjA 
Ulaskom u navedeno polje korisnici dobijaju: vesti, informacije o  zadržavanjima odnosno  prohodnosti na naplatnim stanicama.

5. SERVISNI PODSETNIK 
Korisnicima je omogućeno vođenje evidencije o servisiranju sopstvenog vozila kao i praćenje troškova istog.

6. VREMENSKA PROGNOZA 
Za sve gradove u Srbiji omogućeno je dobijanje podataka o vremenskim uslovima za period od tri dana unapred.

7. VAŽNI TELEFONI
U slučaju potrebe, učesnicima u saobraćaju je omogućeno direktno pozivanje iz aplikacije odabirom sledećeg: Policija, Vatrogasci,  Hitna  pomoć, AMSS - pomoć na putu, Meteorološki podaci, Međunarodne informacije i JP „Putevi Srbije“.

8. NOTIFIKACIJE
Omogućeno je dobijanje informacija za gradove koji se čekiraju u navedenom polju.

9. PODEŠAVANjA
Korisnicima je u cilju ličnog prilagođavanja servisu omogućeno ručno menjanje opcije na nivou same aplikacije (odabir jezika, osvetljenje, veličina fonta...).

U slučaju eventualnih sugestija odnosno prigovora korisnika aplikacije omogućen je kontakt putem polja info, „i“.

Odeljenje za odnose sa javnošću obezbeđuje elektronsku razmenu informacija koje se odnose na stanje na putevima, a koje se nalaze na internet prezentaciji Preduzeća.

Naredni koraci vezani za aplikaciju „Korisnički servis za učesnike u saobraćaju“  na kojima ćemo se angažovati su:

• promovisanje navedenog servisa 
• prilagođavanje servisa korisnicima mobilnih telefona, lap top računara, tablet računara sa „IOS“ platformom
• usavršavanje „Korisnički servis za učesnike u saobraćaju“  u skladu sa novim tehnološkim rešenjima.

Prema dobijenim statističkim podacima o preuzimanju i korišćenju navedene aplikacije do sada brojimo 11.622 preuzimanja, 6002 aktivnih korisnika, trenutna ocena na stranici „Google play-a“ iznosi 4,05 od mogućih 5 i ista je bez negativnih komentara.


Ekran aplikacije Ekran aplikacije Ekran aplikacije Ekran aplikacije Ekran aplikacije

 

Odeljenje za zajedničke poslove sektora

U okviru Sektora za naplatu putarine JP "Putevi Srbije" formirano je Odeljenje za zajedničke poslove sektora koje se sastoji iz sledećih Odseka:

  • Odsek za rad sa korisnicima
  • Odsek za tehničke poslove
  • Odsek za sistemsku i aplikativnu podršku
  • Odsek za planiranje i izgradnju funkcionalnih i pratećih sadržaja puta

Odeljenje za operativnu naplatu putarine

Sektor za naplatu putarine obavlja poslove naplate putarine, poslove nadzora naplate putarine (video nadzor, analitika i kontrola), prevoza i zaštite novca i objekata, održavanja opreme i objekata u nadležnosti preduzeća, poslove planiranja i izgradnje pratećih sadržaja puta, komunikacije sa korisnicima puta, administrativno-tehničke i druge poslove vezane za delatnost sektora.

U sastavu Sektora za naplatu putarine nalaze se sledeća odeljenja:

  1. Odeljenje za nadzor naplate putarine
  2. Odeljenje za operativnu naplatu putarine
  3. Odeljenje za elektronsku naplatu putarine
  4. Odeljenje za zajedničke poslova sektora

Javno preduzeće „Putevi Srbije”, Sektor naplate putarine, vrši naplatu naknade za upotrebu autoputa (putarine). Naplata putarine se na svim deonicama autoputeva odvija u uslovima zatvorenog sistema.

Ukupna dužina autoputeva pod naplatom iznosi 875,845 km. Naplata putarine se obavlja preko automatskog tehničkog sistema za naplatu koji se sastoji od 70 naplatnih stanica.

Osnovica za putarinu je dužina relacije javnog puta koju vozilo prelazi izražena u kilometrima (km). Cena putarine se određuje u odnosu na tri kriterijuma: cena putarine po kilometru, kategorija vozila i dužina pređene relacije. Sistem naplate putarine primenjuje se na sledećim deonicama autoputa:

  • Beograd-Šabac-Šid
  • Beograd-Subotica
  • Beograd-Koševi-Preševo-Dimitrovgrad
  • Beograd-Čačak

Korisnicima je omogućeno da se opredele za sistem plaćanja putarine manuelnim putem (uz obavezno preuzimanje magnetne kartice) ili elektronskim putem (korišćenjem uređaja za ENP).

Korisnici koji su se opredelili za manuelni sistem naplate u obavezi su da prilikom uključivanja u sistem naplate putarine preuzmu magnetnu karticu i istu predaju inkasantu na izlaznoj naplatnoj stanici na osnovu čega će se naplatiti putarina.

Korisnici koji su se opredelili za sistem elektronske naplate putarine, odnosno beskontaktni model plaćanja, koriste prolaze koji su označeni za taj način plaćanja putarine (ENP/ETC) i istu plaćaju uređajem za ENP, bez zaustavljanja i preuzimanja magnetne kartice.

Korisnik koji u vozilu poseduje uređaj za ENP, a iz nekog razloga na ulaznoj naplatnoj stanici preuzme magnetnu karticu i plaćanje putarine izvrši putem uređaja za ENP, u obavezi je da preuzetu magnetnu karticu, na izlaznoj naplatnoj stanici preda odgovornom radniku.

Korisnicima manuelne naplate kao sredstvo plaćanja na raspolaganju su:

  • GOTOV NOVAC
  • PLATNE KARTICE (VISA, VISA ELECTRON, MASTERCARD, MAESTRO, POSTCARD, DINACARD)
  • PRETPLATNE KARTE (MESEČNE I GODIŠNjE)
  • GRADSKE KARTE

Korisnici elektronske naplate putarine, kao sredstvo plaćanja koriste uređaj za ENP u:

  • PRIPEJD i
  • POSTPEJD sistemu

Obveznik i visina naknade, kao i način utvrđivanja, plaćanja i oslobađanja od plaćanja posebne naknade za upotrebu javnog puta u Republici Srbiji regulisani su Zakonom o naknadama za korišćenje javnih dobara („Sl. glasnik RS“, br.95/2018 i 49/2019, 6/2019 – usklađeni din.izn., 156/2020 - usklađeni din.izn., 15/2021 - dop. usklađenih din.izn., 15/2023 - usklađeni din.izn., 92/2023 i 120/2023 - usklađeni din.izn.).


Korisniku autoputa za kog se utvrdi:

  1. da je prošao kroz naplatnu stanicu ne plativši putarinu i bez poštovanja procedure naplate izvršio odbeg;
  2. da je izašao sa javnog puta na mestu gde to nije dozvoljeno ("divlji izlaz");
  3. da je po tom dokumentu već izvršena naplata;
  4. da je izvršio zloupotrebu mesečne ili godišnje pretplatne karte;
  5. da je izvršio zloupotrebu dozvole za besplatan prolazak javnim putem;
  6. da je izvršio zloupotrebu gradske karte;
  7. da je izvršio zloupotrebu magnetne kartice, odnosno uređaja za ENP sa drugim učesnicima u saobraćaju;
  8. da je na izlazu sa javnog puta predao oštećenu magnetnu karticu;
  9. da na izlazu sa javnog puta nije predao istu magnetnu karticu koju je preuzeo prilikom ulaska na javni put;
  10. da nije izvršio plaćanje ispostavljenog računa za putarinu, u skladu sa zaključenim ugovorom u "postpejd sistemu";
  11. da pri izlasku iz sistema naplate putarine nije platio putarinu za vozilo koje se posle ulaska u taj sistem pokvarilo i zbog tog kvara je natovareno ili oslonjeno na drugo vozilo;

obračunaće se i naplatiti na licu mesta, ili kroz postupak naknadne naplate, najduža relacija odgovarajuće deonice, kao i troškovi vanrednog postupka, u skladu sa članom 198a Zakona o naknadama za korišćenje javnih dobara.

Korisniku autoputa za kog se utvrdi:

  1. da je prilikom konfigurisanja uređaja za ENP na uređaj upisana niža kategorija vozila od stvarne, pa je iz tog razloga putarina plaćana u manjem iznosu od propisane;
  2. da iz tehničkih razloga (nestanak struje, kvar sistema i sl.) nije platio putarinu uređajem za ENP, gotovinom ili na drugi način.

obračunaće se i naplatiti na licu mesta, ili kroz postupak naknadne naplate, putarina čija je visina jednaka putarini za pređenu relaciju, u skladu sa članom 198a Zakona o naknadama za korišćenje javnih dobara.

 Način elektronske naplate putarine propisuje Pravilnik o načinu elektronske naplate putarine, posebnim uslovima i tehničkim zahtevima za Evropsku ENP i elementima interoperabilnosti („Službeni glasnik RS“, broj 71/19).

MAPA NAPLATNIH STANICA

Sektor za naplatu putarine

Sektor za naplatu putarine obavlja poslove naplate putarine, poslove nadzora naplate putarine (video nadzor, analitika i kontrola), prevoza i zaštite novca i objekata, održavanja opreme i objekata u nadležnosti preduzeća, poslove planiranja i izgradnje pratećih sadržaja puta, komunikacije sa korisnicima puta, administrativno-tehničke i druge poslove vezane za delatnost sektora.

U sastavu Sektora za naplatu putarine nalaze se sledeća odeljenja:

  1. Odeljenje za nadzor naplate putarine
  2. Odeljenje za operativnu naplatu putarine
  3. Odeljenje za elektronsku naplatu putarine
  4. Odeljenje za zajedničke poslova sektora

Javno preduzeće „Putevi Srbije”, Sektor naplate putarine, vrši naplatu naknade za upotrebu autoputa (putarine). Naplata putarine se na svim deonicama autoputeva odvija u uslovima zatvorenog sistema.

Ukupna dužina autoputeva pod naplatom iznosi 875,845 km. Naplata putarine se obavlja preko automatskog tehničkog sistema za naplatu koji se sastoji od 70 naplatnih stanica.

Osnovica za putarinu je dužina relacije javnog puta koju vozilo prelazi izražena u kilometrima (km). Cena putarine se određuje u odnosu na tri kriterijuma: cena putarine po kilometru, kategorija vozila i dužina pređene relacije. Sistem naplate putarine primenjuje se na sledećim deonicama autoputa:

  • Beograd-Šabac-Šid
  • Beograd-Subotica
  • Beograd-Koševi-Preševo-Dimitrovgrad
  • Beograd-Čačak

Korisnicima je omogućeno da se opredele za sistem plaćanja putarine manuelnim putem (uz obavezno preuzimanje magnetne kartice) ili elektronskim putem (korišćenjem uređaja za ENP).

Korisnici koji su se opredelili za manuelni sistem naplate u obavezi su da prilikom uključivanja u sistem naplate putarine preuzmu magnetnu karticu i istu predaju inkasantu na izlaznoj naplatnoj stanici na osnovu čega će se naplatiti putarina.

Korisnici koji su se opredelili za sistem elektronske naplate putarine, odnosno beskontaktni model plaćanja, koriste prolaze koji su označeni za taj način plaćanja putarine (ENP/ETC) i istu plaćaju uređajem za ENP, bez zaustavljanja i preuzimanja magnetne kartice.

Korisnik koji u vozilu poseduje uređaj za ENP, a iz nekog razloga na ulaznoj naplatnoj stanici preuzme magnetnu karticu i plaćanje putarine izvrši putem uređaja za ENP, u obavezi je da preuzetu magnetnu karticu, na izlaznoj naplatnoj stanici preda odgovornom radniku.

Korisnicima manuelne naplate kao sredstvo plaćanja na raspolaganju su:

  • GOTOV NOVAC
  • PLATNE KARTICE (VISA, VISA ELECTRON, MASTERCARD, MAESTRO, POSTCARD, DINACARD)
  • PRETPLATNE KARTE (MESEČNE I GODIŠNjE)
  • GRADSKE KARTE

Korisnici elektronske naplate putarine, kao sredstvo plaćanja koriste uređaj za ENP u:

  • PRIPEJD i
  • POSTPEJD sistemu

Obveznik i visina naknade, kao i način utvrđivanja, plaćanja i oslobađanja od plaćanja posebne naknade za upotrebu javnog puta u Republici Srbiji regulisani su Zakonom o naknadama za korišćenje javnih dobara („Sl. glasnik RS“, br.95/2018 i 49/2019, 6/2019 – usklađeni din.izn., 156/2020 - usklađeni din.izn., 15/2021 - dop. usklađenih din.izn., 15/2023 - usklađeni din.izn., 92/2023 i 120/2023 - usklađeni din.izn.).


Korisniku autoputa za kog se utvrdi:

  1. da je prošao kroz naplatnu stanicu ne plativši putarinu i bez poštovanja procedure naplate izvršio odbeg;
  2. da je izašao sa javnog puta na mestu gde to nije dozvoljeno ("divlji izlaz");
  3. da je po tom dokumentu već izvršena naplata;
  4. da je izvršio zloupotrebu mesečne ili godišnje pretplatne karte;
  5. da je izvršio zloupotrebu dozvole za besplatan prolazak javnim putem;
  6. da je izvršio zloupotrebu gradske karte;
  7. da je izvršio zloupotrebu magnetne kartice, odnosno uređaja za ENP sa drugim učesnicima u saobraćaju;
  8. da je na izlazu sa javnog puta predao oštećenu magnetnu karticu;
  9. da na izlazu sa javnog puta nije predao istu magnetnu karticu koju je preuzeo prilikom ulaska na javni put;
  10. da nije izvršio plaćanje ispostavljenog računa za putarinu, u skladu sa zaključenim ugovorom u "postpejd sistemu";
  11. da pri izlasku iz sistema naplate putarine nije platio putarinu za vozilo koje se posle ulaska u taj sistem pokvarilo i zbog tog kvara je natovareno ili oslonjeno na drugo vozilo;

obračunaće se i naplatiti na licu mesta, ili kroz postupak naknadne naplate, najduža relacija odgovarajuće deonice, kao i troškovi vanrednog postupka, u skladu sa članom 198a Zakona o naknadama za korišćenje javnih dobara.

Korisniku autoputa za kog se utvrdi:

  1. da je prilikom konfigurisanja uređaja za ENP na uređaj upisana niža kategorija vozila od stvarne, pa je iz tog razloga putarina plaćana u manjem iznosu od propisane;
  2. da iz tehničkih razloga (nestanak struje, kvar sistema i sl.) nije platio putarinu uređajem za ENP, gotovinom ili na drugi način.

obračunaće se i naplatiti na licu mesta, ili kroz postupak naknadne naplate, putarina čija je visina jednaka putarini za pređenu relaciju, u skladu sa članom 198a Zakona o naknadama za korišćenje javnih dobara.

 Način elektronske naplate putarine propisuje Pravilnik o načinu elektronske naplate putarine, posebnim uslovima i tehničkim zahtevima za Evropsku ENP i elementima interoperabilnosti („Službeni glasnik RS“, broj 71/19).

MAPA NAPLATNIH STANICA