PUTEVI SRBIJE: Spremni za Zimsku službu 2021/2022.g.

JP „Putevi Srbije“ obaveštava javnost da od danas, 01.11.2021.g. počinje sa radom Zimska služba, prema Planu zimskog održavanja državnih puteva I i II reda u Republici Srbiji 2021/2022.g.

Planom zimskog održavanja putne mreže predviđeni su posebni radovi, aktivnosti i mere neophodni za obezbeđenje prohodnosti puteva i bezbednosti saobraćaja u zimskim uslovima.

Plan zimskog održavanja državnih puteva I i II reda se sprovodi od 01.11.2021.g. do 31.03.2022.g. i obavezujući je okvir za formiranje planova svih preduzeća koja se bave održavanjem puteva.

Na održavanju kompletne mreže državnih puteva Republike Srbije angažovana su 22 preduzeća za puteve i dva preduzeća koja pružaju uslužnu delatnost („Srbijaput“-Beograd i „Vojvodinaput“- Novi Sad). 

Sistem obaveštavanja i informisanja medija i svih zainteresovanih o stanju na putevima tokom zimskog perioda organizovan je na sledeći način:

Štab zimske službe, na osnovu izveštaja sa terena, koje dobija iz punktova preduzeća za puteve, formira jedinstveni ,,Izveštaj Zimske službe“ koji dostavlja direktoru, tehničkom direktoru i izvršnom direktoru Sektora za održavanje državnih puteva I i II reda i objavljuje na internet prezentaciji Preduzeća.

Informativni centar JP ,,Putevi Srbije“ preuzima Izveštaj i prosleđuje ga resornom ministarstvu, MUP Republike Srbije – Sektoru za vanredne situacije i medijima.

Objedinjeni Izveštaj zimske službe o stanju na putevima objavljuje se dva puta dnevno, po potrebi i češće.

Odeljenje za odnose sa javnošću kontinuirano prati sve izveštaje sa terena i izveštaje Republičkog hidrometeorološkog zavoda Srbije i po potrebi, medijima šalje saopštenja i obaveštenja za javnost i apele javnosti.

ŠEMATSKI PRIKAZ PROTOKA INFORMACIJA

Osnovni prioritet JP „Putevi Srbije“ u zimskom periodu je održavanje državnih puteva I i II reda koje se obavlja iz putnih baza i punktova, kojih ukupno ima 169.

Prisustvo mehanizacije u putnim bazama na autoputevima je neprekidno 24 časa.

Održavanje se sprovodi po sledećim prioritetima i kategorijama:

  • Prvi prioritet / A kategorija, ukupno 6.077,914 km - Kolovoz se čisti i posipa čistom soli i mora biti očišćen u roku od 4 sata nakon prestanka padavina, odnosno vremenske pojave,
  • Drugi prioritet / B kategorija, ukupno 4.285,212 km - Kolovoz se čisti i posipa mešavinom soli i rizle u odnosu 1:4 i mora biti očišćen u roku od 6 sati nakon prestanka padavina, odnosno vremenske pojave,
  • Treći prioritet / C kategorija, ukupno 4.684,292 km - Kolovoz se čisti i posipa mešavinom soli i rizle u odnosu 1:4 i kolovoz mora biti očišćen u roku od 8 sati nakon prestanka padavina, odnosno vremenske pojave.

Na jugu Srbije u sezoni 2021/2022.g. primenjuje se nova vrsta ugovora koja se bazira na nivou usluga.

Ukupno 3.049,957 km putne mreže se održava po novom principu:

  • od toga 814,875 km A kategorije;
  • 033,288 km B kategorije;
  • 201,794 km C kategorije.

dok se na ostalom delu putne mreže održavanje obavlja po klasičnom sistemu.

Prema Planu zimske službe za  2021/2022.g. raspoloživo je:

  • 760 putarskih vozila i kamiona
  • 336 mašina
  • 2210 radnika u jednoj smeni, od toga:
    • 928 radnika – putara
    • 182 tehničara
    • 339 mašinista
    • 761 vozača.

Angažovanost mehanizacije može biti i veća u slučajevima pojave elementarnih nepogoda i shodno stepenu njihove jačine.

Obezbeđeno je ukupno sa rezervama 99.000 tona soli i 1500 tona hladne asfaltne mase za sanaciju udarnih rupa i dovoljne količine kamene rizle/agregata preko 100.000 tona.

Posebna pažnja pri organizaciji održavanja državnih puteva I i II reda u zimskim uslovima poklanja se:

a) mostu „Gazela“, prevoju Bubanj Potok, Begaljičko Brdo i prevoj „Mečka“ na autoputu;

b) prevoju Čestobrodica na putu Paraćin – Zaječar (600 m.n.v);

v) usponu Rušanj i Rudnik na Ibarskom putu;

g) prevoju Zlatibor, (1000 m.n.v.);

d) prevoju Popadija (Majdanpek – Negotin);

đ) prevoju Tresibaba (Knjaževac – Niš);

e) prevoju Svetinja (Topola – Kragujevac);

ž) prevojima na Fruškoj Gori (Iriški Venac, Banstol),

z) širim područjima Tare, Crne Trave i Sjenice,

i) mostu kod Beške na putu Beograd - Novi Sad,

j) prevoj Jaram na putu Brzeće-Kopaonik,

k) most preko Save, obilaznica Dobanovci-Ostružnica

l) zona mosta Prijevorac na rekonstruisanoj deonici IB23, između Borove Glave i Kokinog Broda,

lj) obilaznica Beograda od Sektora-3 ( reka Sava ) do kraja Sektora-5 ( Straževica ) i Kružni put,

m) novi most „Batajnica“ sa rampama, u petlji Batajnica.

JP „Putevi Srbije“ sarađuje sa Ministarstvom za unutrašnje poslove Republike Srbije - Upravom saobraćajne policije, Sektorom za vanredne situacije i obaveštava ih redovno o stanju na putevima, prihvata sugestije i zajedno odlučuju o obustavama saobraćaja na kritičnim deonicama.

JP  „Putevi Srbije“ apeluje na sve korisnike puteva i učesnike u saobraćaju da se pridržavaju propisa i da se ne uključuju u saobraćaj bez zimske opreme, pogotovo na kritičnim deonicama, da poštuju ograničenja brzine, povećaju brigu o drugima i pokažu neophodnu solidarnost na putu.

Na naslovnoj strani Internet prezentacije JP „Putevi Srbije“ (www.putevi-srbije.rs) možete preuzeti Plan zimske službe 2021/2022.g., kratak i detaljan Izveštaj zimske službe na dnevnom nivou, Mapu stanja na putevima u zimskom periodu, Mapu državnih puteva po prioritetima, kao i Prezentaciju Plana zimskog održavanja državnih puteva I i II reda u Republici Srbiji.

Izjavu Zorana Stojisavljevića, rukovodioca štaba Zimske službe i izvršnog direktora Sektora za održavanje državnih puteva I i II reda o organizaciji rada Zimske službe, kao i snimak Punkta za održavanje autoputeva u Vrčinu možete pogledati na sledećem linku:

https://www.putevi-srbije.rs/index.php/sr/galerija/video-galerija/01-11-21-po%C4%8Detak-rada-zimske-slu%C5%BEbe-jp-putevi-srbije 

JP „PUTEVI SRBIJE“


Štampa