Odeljenje za odnose sa javnošću

Poštovani predstavnici medija,


U cilju brže i kvalitetnije saradnje sa medijskim kućama JP „Putevi Srbije“ je uvelo online proceduru za dobijanje dozvola za snimanje puteva, putnih objekata, naplatnih stanica i gradilišta u nadležnosti preduzeća.

Obrazac zahteva za snimanje/izveštavanje možete preuzeti klikom na sliku ispod.

Obrazac čitko popuniti i proslediti najkasnije dan pre željenog termina snimanja do 15.00h (zahtev za subotu i nedelju najkasnije u petak do 15.00h) Odeljenju za odnose sa javnošću na:

Email: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.

Snimanje /izveštavanje sa tražene lokacije moguće je tek po dobijanju pismenog odobrenja od strane v.d. direktora JP "Putevi Srbije".


Uspešan nastup JP ,,Putevi Srbije” u javnosti i kontinuirano komuniciranje sa medijima, korisnicima puteva, partnerima, saradnicima i kolegama, već trinaest godina posao je Odeljenja za odnose sa javnošću.

Pravovremenost, objektivnost, svestranost i organizovanost su preduslovi savremenog poslovanja i principi kojima se rukovodimo u svom radu.

Naš zadatak je da stručno, savesno i odgovorno informišemo javnost kroz stalne kontakte sa medijima, stručnim licima, institucijama i drugim zainteresovanim subjektima.

Saradnja sa medijima je profesionalna i zasniva se na principima tačnost, istinitost, jasnost, preciznost i brzina. Poštuju se poslovni i novinarski principi i pravila, uz očuvanje ugleda Preduzeća.

Svoja delovanja i aktivnosti Odeljenje za odnose sa javnošću usklađuje shodno pravnoj regulativi Republike Srbije.

Objavljujemo i putem medija u javnost plasiramo vesti, saopštenja, obaveštenja i apele. Organizujemo konferencije za medije, kao i izjave i intervjue nadležnih kolega za medije i druga snimanja na gradilištima i u prostorijama Preduzeća. Organizujemo i stručne skupove - prezentacije i seminare o novim tehnologijama, proizvodima, opremi i dostignućima u putarskoj industriji radi informisanja stručne javnosti. U saradnji sa nadležnim kolegama pripremamo odgovore na novinarske zahteve, kao i pitanja gradskih službi, fizičkih i pravnih lica. Odeljenje u saradnji sa nadležnim sektorima, priprema predstavljanje Preduzeća i uređuje izložbeni prostor na sajmovima i izložbama na kojima učestvuje JP ,,Putevi Srbije“.

Internu komunikaciju i saradnju sa svim sektorima preduzeća smo podigli na najviši nivo. Kontinuirana i pravovremena razmena informacija sa nadležnim kolegama iz svih sektora Preduzeća je preduslov za brz i efikasan rad, uspešan nastup Preduzeća u javnosti i planiranje aktivnosti značajnih za ugled Preduzeća.

Odeljenje proaktivnim delovanjem shodno Medija planu usmerava interesovanje medija na uspešno realizovane i tekuće projekte, kao i značajne planirane projekte i aktivnosti.

O svim aspektima svog rada koji utiču na medijsku eksponiranost Preduzeća u javnosti pravovremeno obaveštavamo menadžment, svakodnevnim dostavljanjem pres klipinga i media monitoringa, kao i redovnim obaveštenjima i dopisima o svim našim aktivnostima.

Svakodnevno, tokom trinaest godina pratimo i analiziramo medijske tekstove i priloge o Preduzeću i v.d. direktora Zoranu Drobnjaku i kreirali smo značajnu arhivu objavljenih tekstova i video priloga.

Na godišnjem nivou, oko 60 odsto od ukupnog broja objavljenih/emitovanih priloga o JP „Putevi Srbije“ je rezultat direktnih i proaktivnih PR aktivnosti. Uticaj i značaj delovanja Odeljenja za odnose sa javnošću ogleda se u značajno većem broju medijskih objava na godišnjem nivou, posebno u broju pozitivno eksopniranih tekstova i priloga.

Bilans naše uspešne komunikacije sa više od 150 medija, novinskih agencija, štampanih listova, televizijskih i radio stanica, internet portala i produkcijskih kuća tokom 2019.godine je više od 1400 odgovorenih pitanja, 159 intervjua i 174 saopštenja, što je rezultiralo sa više od 18.628 medijskih objava o našem Preduzeću.

Po prvi put u JP „Putevi Srbije“, Odeljenje za odnose sa javnošću je iniciralo, pokrenulo i u 2020.godini kroz saradnju sa kolegama iz svih sektora Preduzeća, realizovalo Kampanju za podizanje svesti vozača o bezbednom intervalu sleđenja vozila.

Cilj Edukativne kampanje „ 3 sekunde ceo život“ jeste da  se unapredi bezbednost saobraćaja i ukaže koliko je bitno držati bezbedno odstojanje. U tu svrhu pripremljeni su:

  • edukativni video i radio spot, 
  • poruke za portale sa izmenljivom saobraćajnom signalizacijom duž autoputeva,
  • objave za društvene i socijalne mreže,
  • informativni flajeri i posteri,
  • nalepnice sa vizualom edukativne kampanje na srpskom i engleskom jeziku za sve naplatne kabine na mestu gde se uzima kartica…
  • organizovane su direktne promocije Kampanje kroz razgovor sa vozačima

Od mnogobrojnih događaja u kojima smo učestvovali izdvajamo organizaciju prezentacije „Projekat rehabilitacije puteva i unapređenja bezbednosti saobraćaja“ u saradnji sa Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Svetskom bankom, Evropskom investicionom bankom i Evropskom bankom za obnovu i razvoj. Na prezentaciji je detaljno predstavljen projekat rehabilitacije 1100 km putne mreže Republike Srbije, tokom 5 godina planiranog trajanja projekta.

Organizatori smo Prve međunarodne naučno-stručne konferencije „Savremeno održavanje puteva“ 2013.g., bili smo deo organizacije Samita Kine i zemalja Centralne i Istočne Evrope u srpskoj prestonici 2014.g. i Ministarskog samita Organizacije za evropsku bezbednost i saradnju OEBS-a u Beogradu 2015.g.

U sklopu svojih međunarodnih aktivnosti sarađujemo sa evropskim i svetskim asocijacijama, upravama i institutima za puteve. Naše preduzeće je punopravan član Asocijacije evropskih koncesionara auto-puteva (ASECAP), Evropske putne federacije (ERF) i Međunarodne putne federacije (IRF). Redovno pripremamo Nacionalni godišnji izveštaj koji je deo godišnjeg Nacionalnog izveštaja zemalja članica Udruženja, popunjavamo tematske stručne upitnike o Preduzeću i pripremamo informacije i fotografije o projektima JP „Putevi Srbije“.

Zahvaljujući dosadašnjoj uspešnoj saradnji, naše vesti i fotografije IRF-a i ASECAP objavljuju u  svojim Biltenima i na internet prezentacijama.

Shodno instrukcijama „ASECAP-a“ i njegovih članica, svake godine obeležavamo Dan bez poginulih na putevima – „Projekat EDVARD“. Projekat je u 2019.g. realizovan 4. put sa ciljem da se postigne jedan dan bez poginulih lica u saobraćaju,  uz podršku Evropske komisije.

Povodom početka Zimskog održavanja državnih puteva I i II reda u Republici Srbiji,svake godine u novembru uspešno organizujemo Prezentaciju Plana zimskog održavanja državnih puteva I i II reda.

Naše Odeljenje učestvovalo je sa resornim ministarstvom u organizaciji izložbi o infrastrukturnim projektima:

  • Izložba Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture „Ništa više nije daleko“ u 2019.g.,
  • Multimedijalna izložba u zgradi bivše glavne železničke stanice u Beogradu „Nastavljamo da pravimo dobre vesti“ u 2018.g.

Kontinuirano pratimo realizaciju projekata našeg Preduzeća i organizujemo događaje - obeležavanje početaka radova, obilasci infrastrukturnih projekata u izgradnji, puštanje u saobraćaj rekonstruisanih puteva, rehabilitovanih putnih objekata i novih saobraćajnica, obeležavanje uspešno završenih projekata, obeležavanje početka kampanja značajnih za bezbednost u saobraćaju…

Naše najposećenije konferencije za medije su svakako one na kojima prisustvuju visoki  domaći zvaničnici, premijer ili predsednik Republike Srbije, ministri, kao i inostrani zvaničnici ili predstavnici međunarodnih finansijskih institucija.

Redovno pratimo faze radova i realizaciju značajnih infrastrukturnih projekata našeg Preduzeća, povodom kojih sa nadležnim kolegama i Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture organizujemo događaje. Izdvajamo neke od njih:

  • „Novinarski safari“ kroz Grdeličku klisuru 2018.g.,
  • Završetak svih faza u izgradnji mosta „blizanca“ preko Save kod Ostružnice na Obilaznici oko Beograda i svečano puštanje u saobraćaj 14. juna 2020.g.,
  • Izgradnja mosta preko Save i Kolubare na deonici autoputa Miloš Veliki od Surčina do Obrenovca i puštanje u saobraćaj,u decembru 2019. godine
  • Puštanje u saobraćaj autoputa Miloš Veliki od Beograda do Čačka 18. avgusta 2019.g.,
  • Početak radova na deonici autoputa Beograd – Sarajevo od Sremske Rače do Kuzmina početkom oktobra 2019. godine,
  • Obeležavanje početka radova na deonici Preljina – Požega 2019. godine,

Odeljenje za odnose sa javnošću se u okviru svojih nadležnosti stara o svim aspektima održavanja i optimizacije internet prezentacije preduzeća.

Rekordnih 899.686 poseta i pregledanih 1.944.606 stranica internet prezentacije Preduzeća prošle godine, sa tendencijom rasta, rezultat je našeg rada. Tehnološkim inovacijama, redovnim ažuriranjem sistema za upravljanje sadržajem i svakodnevnim ažuriranjem sadržaja unapredili smo komunikaciju preduzeća sa svim zainteresovanim stranama.

Uvođenjem verzije za mobilne platforme naše Preduzeće je bilo među prvim javnim preduzećima u Srbiji koje je omogućilo pristup informacijama putem mobilnog telefona ili tablet uređaja nezavisno od toga gde se nalaze jer je naš imperativ da korisnici lakše i brže nađu put do traženih informacija.

Zbog trenda daljeg rasta uotrebe tableta i pametnih mobilnih telefona, godinama prilagođavamo i ažuriramo komponente kako bi prezentacija imala dizajn prilagodljiv svim ekranima.

Tokom 2019. godine trend upotrebe mobilnih telefona je postao još izraženiji i broj poseta sa mobilnih uređaja je prešao 62 odsto od ukupnog broja poseta.

Shvatajući važnost velikih infrastrukturnih projekata, osmislili smo i organizovali praćenje i snimanje multimedijalnih sadržaja koji obuhvataju dolumentarne filmove, video klipove i fotografije o tekućim projektima i različitim fazama realizacije projekata na izgradnji, održavanju, rehabilitaciji, sanaciji i ostalim aktivnostima i aktuelnostima u radu, kako bismo budućim naraštajima ostavili arhivu.nastanka istih. U proseku godišnje snimimo oko 90 video klipova i više stotina fotografija. Naše fotografije i snimke sa događaja koje organizujemo postavljamo u galeriju na internet prezentaciji Preduzeća, kao i na YouTube kanal.

Odeljenje za odnose sa javnošću najveće i najvažnije aktivnosti i projekte predstavlja u tematskim filmovima koje priprema na osnovu informacija dobijenih od nadležnih kolega i praćenjem toka realizacije projekata na terenu: Korporativni film, Film o Sektoru za naplatu putarine, Film o izgradnji mosta br.8 preko reke Save kod Ostružnice na Obilaznici oko Beograda, Film o mostu preko reke Save i Kolubare na novoj deonici autoputa E-763 Surčin-Obrenovac, izgradnja Obilaznice oko Beograda, novog mosta preko Dunava kod Beške, rehabilitacija mosta Gazela i autoputa na prolasku kroz Beograd. Filmovi su rađeni za kongrese, konferencije, manifestacije..: Oskar kvaliteta 2017, Modernizacija naplatnih stanica i rehabilitacija 100 mostova, „50 godina postojanja putne privrede Srbije“, „Putna mreža Republike Srbije“, film za II Kongres o putevima 2016.g...

Tokom proteklih trinaest godina, osmislili smo 24 broja Biltena – internog glasila preduzeća koji informiše zaposlene, poslovne partnere, korisnike, predstavnike medija i sve zainteresovane o poslovanju Preduzeća.

Zajedničkim radom kontinuirano ostvarujemo cilj postavljen prvim brojem – da budemo informativni, korisni, sveobuhvatni i zanimljivi.

Naš proizvod je i dvojezična brošura sa relevantnim podacima i fotografijama, kreirana sa ciljem da na kratak i upečatljiv način predstavi JP „Putevi Srbije“ kroz nadležnosti pojedinih Sektora preduzeća.

Da bismo skrenuli pažnju korisnika na novine, poboljšanja, usluge i značaj odgovornog ponašanja u saobraćaju, osmišljavamo i pripremamo flajere sa porukama. Za Kampanju ,,3 sekunde ceo život“ na flajerima na srpskom, engleskom i turskom jeziku slikovito je prikazano bezbedno odstojanje između vozila, prema kategorijama, uz značajne statističke podatke i poruku ,,Držite bezbedno odstojanje, sačuvajte život“. Za Festival ljubavi, „Lovefest“, u Vrnjačkoj Banji koji je bio prilika da se apeluje na mlade i istakne važnost poštovanja saobraćajnih propisa, naše Odeljenje pripremilo je slikovite flajere sa sloganom „Neko te voli…vozi pažljivo“. U saradnji sa Sektorom za naplatu putarine poruke za korisnike objavljujemo i na portalima duž autoputeva.

Tokom realizacije velikih infrastrukturnih projekata koji su zahtevali dugotrajne izmene režima saobraćaja, izradili smo flajere za korisnike o vođenju saobraćaja kako bi lakše i brže prošli putne pravce pod radovima.

Duga i uspešna saradnja sa Srpskim društvom za puteve - „Via-vita“ rezultirala je uspešnom organizacijom I i II Kongresa o putevima. Godinama smo i deo stručnog časopisa Društva „Put i saobraćaj“, u kojem se uz stručne radove naših kolega, prezentuje naše Preduzeće.

Kao prepoznatljiv znak pažnje za svakodnevnu poslovnu komunikaciju, kao i za promociju Preduzeća kreirali smo brendirani korporativni materijal, brojne reprezentativne proizvode, osmislili idejna rešenja i organizovali izradu rokovnika, planera, vizit karata, roll-up-ova, postera, privezaka, eko torbi, card holder-a, USB-ova…Odeljenje dizajnira rešenja i priprema za štampu plakate za opremanje izložbenih prostora JP „Putevi Srbije“ povodom učešća na sajmovima i izložbama.

„U svetu cirkusa i karnevala“, „Kad zašmurim, vidim...“, „San o putovanju“, „Deda Mraz na putu“, „Magična baza za Deda Mraza“, „Moja planeta“, „Šta ja želim“, teme su konkursa dečjih crteža kojim ohrabrujemo decu zaposlenih da iskažu svoj talenat i kreativnost. Crtežima pobednika konkursa ilustrujemo stone kalendare i novogodišnje čestitke našeg Preduzeća.

Odeljenje za odnose sa javnošću sarađuje sa Samostalnim sindikatom JP „Putevi Srbije“ od njegovog osnivanja i o svim sindikalnim aktivnostima i akcijama obaveštava zaposlene. Svakog leta naša Sindikalna organizacija organizuje rekreativne kampove za decu zaposlenih i tradicionalno krajem juna sa Udruženjem „Putar“ priprema i realizuje Radničke sportske igre, o čemu Odeljenje piše u svojim Biltenima.

Deo smo i društveno odgovornih akcija kao što su redovne dobrovoljne akcije davanja krvi, „Čep za hendikep“, gde smo u deset najboljih kompanija.. Odeljenje za odnose sa javnošću 2019.g. podržalo je i Prvu međunarodnu Moto-štafetu za borbu protiv raka.

Visoko postavljeni ciljevi, kvalitetan i predan rad, istinska posvećenost poslu je siguran put ka ostvarenju odličnih rezultata!


Štampa